مقالات کالای خواب

مناسبترین الیاف برای پر کردن بالش (الیاف مصنوعی یا کرک و پر)

زمان مطالعه: 5 دقیقه

الیاف مناسب برای پر کردن بالش بسیار متنوع می باشد. ابتدایی‌ترین و اساسی‌ترین احتیاج انسان خواب می‌باشد. اگر خواب خوبی داشته باشید به طور حتم در کیفیت زندگی شما هم اثر مثبتی خواهد گذاشت ، به همین علت بهتر می‌باشد از مناسب‌ترین الیاف بالش شناخت پیدا کرده و یکی از آن‌ها را برای بالش خود انتخاب نمایید. به کار بردن این گونه الیاف‌ها برای سلامتی مفید بوده و موجب پیشگیری از سردرد ، خروپف و گرفتگی شانه خواهد شد.

هم اکنون متخصصین توصیه می‌کنند که هر ۱۲ تا ۱۸ ماه اقدام به تعویض بالش خود نمایید. به این علت که اشخاص اغلب تا چند سال هم یک بالش را مورد استفاده قرار می‌دهند که این کار موجب به وجود آمدن بیماری و قارچ و کپک خواهد شد. بنابراین شناخت مناسب‌ترین الیاف بالش حائز اهمیت می‌باشد ، به همین خاطر در زیر در مورد مناسب‌ترین الیاف برای پر کردن بالش توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

الیاف مناسب برای پر کردن بالش

مناسب‌ترین الیاف بالش

جهت داشتن خواب بهتر ، یکی از مواردی که باید مد نظر داشت بالش خوب می‌باشد. همانطور که بیان شد جنس الیاف بالش خیلی حائز اهمیت می‌باشد. به علاوه از آن جهت که شرکت‌های نساجی برای پر کردن بالش‌ها از دستگاه استفاده می‌کنند و نه به شکل دستی ، این بالش‌ها به جزء راحتی ، خیلی تمیز و بهداشتی می‌باشند. مناسب‌ترین الیاف برای پر کردن بالش الیاف مصنوعی، فوم، کرک و پر، پشم و پنبه هستند.

  • الیاف مصنوعی

الیاف مناسب برای پر کردن بالش همانطور که قبلا گفته شد بسیار متنوع می باشد.مهم‌ترین خصوصیات بالش‌های الیاف مصنوعی، به وجود نیاوردن آلرژی می‌باشد. این گونه بالش با روکش نخی برای اشخاصی که حساسیت داشته خیلی مناسب است. به علاوه بالش‌های الیاف مصنوعی را می‌توان به آسانی در ماشین لباسشویی شست. این درحالی است که اگر بالش‌های الیاف طبیعی را این گونه بشویید به سرعت آسیب خواهند دید. دقت داشته باشید حین خرید بالش با الیاف مصنوعی ، آن‌هایی را انتخاب کنید که به طور کامل و یکدست پر شده‌اند چون در غیر این صورت دچار گردن درد خواهید شد.

  • فوم

یکی از الیاف مصنوعی پر استفاده فوم می‌باشد. بالش‌های فومی از قیمت مناسبی برخوردار می‌باشند. حین انتخاب بالش فومی توجه نمایید که از تراکم خوبی برخوردار باشد چون در غیر این صورت به سرعت ارتفاع کم خواهد شد. نقطه قوت این نوع بالش‌ها عدم ایجاد حساسیت و عدم آسیب به گردن می‌باشد.

  • کرک و انواع پر

یکی از قدیمی‌ترین بالش‌های موجود ،  بالش پر و کرک می‌باشد. این بالش‌ها برای اشخاصی که به بالش‌های سنتی علاقه داشته مناسب هستند. معمولا در بالش‌های پر و کرک پر کوچک و پر بزرگ غاز را به کار می‌برند. هرچه درصد پر کوچک بیشتر بوده بالش نرم‌تر و کوتاه‌تر خواهد بود. این گونه بالش مناسب اشخاصی بوده که به گردن درد مبتلا هستند. اگر به بالش‌های کوتاه علاقه داشته باشید بالش پر کوچک خیلی مناسب می‌باشد چون پس از مدتی ارتفاع این بالش‌ها کم می‌شود. نقطه قوت این بالش‌ها شستن راحت آن‌ها است. به علاوه حین تولید بالش‌های پر ، همه‌ی پرها ضدعفونی خواهند شد. ولی امکان دارد این بالش‌ها موجب آلرژی شده و پس از مدتی سر پرها از بالش بیرون بزند. دقت داشته باشید که این بالش تنها جنبه‌ی راحتی داشته و نه طبی ، بنابراین از سر و گردن محافظت نمی‌کند.

حتما مطالعه کنید
اهمیت محافظ تشک بر روی سرویس خواب

بالش پشمی و پنبه‌ای

 

از آن جهت که پشم گوسفند طبیعی می‌باشد و موجب تنفس پوست خواهد شد موردی مناسب برای پوست‌های حساس است. خصوصیت آشکار این بالش سفت بودن و ارتفاع استاندارد آن می‌باشد. نقطه قوت پشم توانایی تنظیم دمای پوست می‌باشد. این نقطه قوت از عرق کردن جلوگیری می‌کند و در نتیجه کیفیت خواب را بهتر می‌کند. به علاوه بالش پشمی و پنبه‌ای در مقایسه با دیگر بالش‌ها از ماندگاری بیشتری برخوردار است. پشم و پنبه به کار رفته در این بالش‌ها به طور کامل ضدعفونی خواهد شد. پیشنهاد می‌شود پس از شستشو و خشک شدن ، پشم‌ها را از یکدیگر باز کرده و بعد بالش را پر کنید.

 

 الیاف مناسب برای پر کردن بالش

جهت خرید الیاف بالش حتما به محتویات آن توجه نمایید چون اگر الیاف مضر را به کار برده باشند  موجب به وجود آمدن آلرژی هم می‌شود. از دیگر خصوصیات بالش خوب این می‌باشد که حین قرار دادن سر روی بالش ، سر در امتداد شانه‌ها قرار بگیرد. به طور کلی ارتفاع ایده‌آل برای بالش ۵۰-۶۵ سانتی‌متر می‌باشد. از جهت دیگر انتخاب بالش با بهترین خصوصیات به شرایط و نوع خوابیدن شخص بستگی خواهد داشت. برای نمونه اشخاصی که عادت داشته روی شکم بخوابند باید بالش‌های نرم و سبک را مورد استفاده قرار دهند. چون این گونه بالش‌ها به گردن و ستون فقرات فشار وارد نخواهند کرد. به اشخاصی که به شکل طاق باز می‌خوابند پیشنهاد می‌شود بالش‌هایی با ارتفاع متوسط و سفت را به کار ببرند چون سر به طرف جلو متمایل خواهد شد و به گردن صدمه‌ای نمی‌رسد.

حتما مطالعه کنید
روش های افزایش عمر تـشک

اشخاصی که به پهلو یا یک سمت می‌خوابند بهتر می‌باشد برای پر شدن فضای گوش و شانه بالش‌های نازک و سفت را مورد استفاده قرار دهند. دقت داشته باشید خوابیدن به شکل دمر به کمر و ستون فقرات مشکلات جدی وارد خواهد کرد. اشخاصی که دچار گردن درد، به طور دائم در حال رانندگی یا پشت کامپیوتر هستند بهتر می‌باشد بالش‌هایی که دور گردن قرار می‌گیرند، را به کار ببرند چون استفاده از این بالش‌ها موجب خواهد شد وزن و سنگینی سر روی بالش بیفتد و به گردن فشار  نیاید. برای اشخاصی که دچار گودی کمر هستند استفاده از بالش‌های u شکل پیشنهاد می‌شود که به طور کامل دور بدن قرار خواهد گرفت.

خصوصیات بالش خوب

اشخاصی که زانو درد داشته باشند باید بالشتک‌های ویژه‌ی زانو درد را میان پاهایشان قرار دهند تا از به وجود آمدن درد جلوگیری شود چون خوابیدن به پهلو ساییدگی زانو را تشدید می‌کند و درد را زیاد خواهد کرد. سنگینی شکم خانم‌های باردار در ماه‌های پایانی موجب می‌شود آن‌ها نتوانند به راحتی بخوابند. در نتیجه بهتر می‌باشد این بالش‌های ویژه‌ی بارداری را به کار ببرند که زیر شکم قرار می‌گیرد. اشخاصی که خروپف می‌کنند باید بالش‌های نرم و به نسبت سفت و با ارتفاع استاندارد را به کار ببرند چون سر در حالتی قرار گرفته که بدون هیچ سختی و گرفتگی می‌توان نفس کشید.

سخن پایانی

بهتر می‌باشد اشخاص با توجه به شرایط جسمانی و اقتصادی خود الیاف مناسب برای پر کردن بالش مناسب را انتخاب کنند. برای نمونه بالش‌های پَر، نرم و لطیف و به طور قطع گران‌تر می‌باشند. اگر به بالش سفت عادت داشته و دچار آلرژی یا مشکلات تنفسی نیستید بالش پر و کرک را انتخاب نمایید. بالش‌های الیاف مصنوعی نرم و کم ارتفاع می‌باشند ولی در صورت شستن غلط و بعد از مدتی استفاده دچار برآمدگی خواهند شد. بالش مناسب نه تنها در بهتر کردن کیفیت خواب تاثیر داشته بلکه به سلامتی گردن و ستون فقرات هم کمک می‌نماید. در نتیجه انتخاب مناسب‌ترین الیاف بالش خیلی مهم می‌باشد. به جزء نوع الیاف برای پر کردن بالش، داشتن ارتفاع استاندارد هم مهم است. هر یک از نوع‌های بالش‌ نقاط قوت و خصوصیات مخصوص به خود را داشته که برای تمام اشخاص با شرایط گوناگون مناسب می‌باشد.

حتما مطالعه کنید
تفاوت تشک طبی با تشک طبی فنری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button