مقالات تخت خواب

هرآنچه که در مورد تخت باکس هتلی باید بدانید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

تخت باکس هتلی نوع تختی است به همراه فضایی مناسب برای قراردادن وسایل اضافی در زیر تخت می باشد. باکس در حقیقت نوعی تخت بوده که دارای طرحی ساده و شیک است. هماهنگی باکس و تشک به نوعی بوده که به نظر خواهد رسید دو عدد تشک روی هم نصب شده‌اند. در حقیقت  باکس‌ها را برای طراحی ساده و مدرن به کار می‌برند. بیشتر هتل‌ها برای تجهیز اتاق‌ها  باکس را به علت جذابیت و مقاومت بالای آنها مورد استفاده قرار می‌دهند.

به علت اینکه سطح رویه باکس‌ها به طور کامل صاف می‌باشد مناسب‌ترین انتخاب برای بالا رفتن طول عمر تشک های خوشخواب خواهند بود چون که وزن ، روی تمام سطح باکس توزیع شده و مانع از فرم بد تشک می‌شود و تا چهل درصد به طول عمر تشک اضافه می‌کند.

تخت باکس که به اسم تخت با رویه‌ی پارچه هم شناخته خواهد شد از اسکلت باکس ، پارچه رویه و پایه ساخته شده است. در این نوع تخت‌ها تشک را بروی سطح باکس قرار می‌دهند و افراد کفی تخت را نخواهند دید. در بازار سه نوع تخت باکس وجود دارد که تخت باکس هتلی ، تخت باکس جکدار ، تخت باکس کشودار نام دارند.

تخت باکس هتلی

تخت باکس ساده اغلب در هتل‌ها دیده می‌شود. چیزی شبیه تشک بوده که سطحی مستحکم داشته و زیر آن پایه تعبیه شده است که تشک هتلی روی آن قرار خواهد گرفت. تخت باکس هتلی اغلب با پارچه پوشیده می‌شوند ولی ساختار داخلی آنها چوبی یا فلزی هم می‌تواند باشد که اغلب برای آب و هوایی با رطوبت زیاد از جنس چوبی و جهت آب و هوای معمولی باکس فلزی را مورد استفاده قرار می‌دهند.

حتما مطالعه کنید
راهکارهای بهبود کیفیت خواب و بهترین ساعت خواب

رنگ پارچه‌های تخت‌های باکس اغلب سفید بوده ولی برخی کمپانی‌ها پارچه‌های طوسی رنگ را هم به کار می‌برند. همچنین از پارچه‌های مخملی و چرم‌ها هم با رنگ‌های گوناگون برای طراحی‌های متفاوت می‌توان باکس‌ها را درخواست داد. اما در هتل‌ها اغلب پارچه‌های سفید یا طوسی ساده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های تخت باکس هتلی

  • زیبایی قابلیت جایگزینی ندارد

زیبایی در سادگی می‌باشد. باکس‌های هتلی شکلی ساده ، لوکس و پیشرفته را به محیط اتاق خواب خواهند بخشید که نه تکراری شده و نه قدیمی می‌شوند. سادگی از مد رفتنی نخواهد شد. از آن گذشته به علت سادگی این مدل باکس به آسانی با محیط اتاق ست شده و با عوض کردن لحاف می‌توان جان دیگری به آن‌ها بخشید و محیط اتاق را دگرگون کرد.

  • جا گیر نبودن تخت باکس‌های هتلی

محیط اشغال شده به واسطه‌ی باکس هتلی خیلی کمتر از تخت‌های قدیمی می‌باشد. امروزه اتاق‌ها فضای زیادی نداشته بنابراین بهتر می‌باشد در انتخاب لوازم دقت بیشتری کرد تا با یک چیدن مناسب و صحیح بتوان بیشترین کارایی را از همین فضای کم اتاق برد. هر چه لوازم بزرگ‌تری برای اتاق انتخاب نمایید فضای آن کوچک‌تر به نظر خواهد رسید.

  • کم وزن بودن و جابه‌جایی آسان

باکس‌های هتلی اغلب سبک بوده و به آسانی قابلیت جابه‌جایی دارند. همین مسئله موجب خواهد شد برای تمیز کردن و نظافت اطراف آن مشکلی به وجود نیاید. برخی از ساختار مرکزی باکس‌های هتلی مانند تخت باکس هتلی ایپکسی از جنس فلز می‌باشد و وزن سبک آن به علاوه داشتن پایه‌های چرخ‌دار قفل شونده ، از قبیل علت‌هایی بوده که طرفداران باکس‌های هتلی را زیاد کرده است.

حتما مطالعه کنید
بهترین تشک خوشخواب برای کمر درد

ساختار تخت باکس هتلی

هتل‌ها جهت سرویس خواب خود معمولاً تخت باکس‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهند. این تخت باکس‌ها از یک بدنه‌ی چوبی و یا بدنه‌ی فلزی تولید شده‌اند. اسکلت‌های فلزی از هزینه‌ی بیشتر و وزن سنگین‌تری در مقایسه با اسکلت‌های چوبی برخوردار هستند. به علاوه می‌توان بیان کرد این تخت باکس‌ها عمر بیشتری داشته و در استفاده دائم هتل‌ها عمر نسبتاً بالایی در مقایسه با اسکلت‌های چوبی دارند.

تخت باکس هتلی ، وسیله‌ای شبیه به تشک یوده که دارای سطحی محکم است و زیر آن پایه قرار داده‌اند و تشک روی آن قرار می‌گیرد. تخت باکس‌ها در هتل‌ها با پارچه پوشانده شده اما اسکلت داخلی آن‌ها چوبی یا فلزی بوده که در هتل‌ها به علت آلوده نشدن باکس‌های فلزی را به کار می‌برند . رنگ پارچه‌های تخت‌های باکس برای هتل مثل ملحفه و حوله هتلی ، سفید بوده ولی در دکوراسیون‌های داخلی مدرن، تخت باکس‌هایی با پارچه‌ی مخمل را برای یک طراحی جذاب مورد استفاده قرار می‌دهند.

به علاوه از پارچه‌ی چرم و مخمل می‌توان با رنگ‌های مختلف برای طراحی‌های متنوع امکان سفارشی‌سازی تخت باکس‌ها را برای هتل امکان پذیر نمود. همینطور می‌توان از طرح‌های گوناگون دوخت پارچه هم در طراحی تخت باکس هتلی مثل لمسه دوزی استفاده کرد. این طرح‌ها در مرحله‌ی پایانی طراحی داخلی، طراحی خواهند شد.

ویژگی‌های تخت باکس هتلی

  • نقاط قوت تخت باکس

از جمله نقاط قوت تخت باکس‌ هتلی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • عمر بالای تشک به علت مستحکم بودن باکس و پوشش کامل زیر تشک.
  • ارتفاع تخت باکس هتلی استاندارد است.
  • از هزینه‌ی مناسبی بهره‌مند است.
  • ساختار تخت باکس هتلی یکپارچه می‌باشد.
  • جابه‌جایی آن راحت می‌باشد.
  • لبه نداشته و ملحفه هتلی را می‌توان به آسانی عوض نمود.
حتما مطالعه کنید
راهنما خرید سرویس خواب

سطح تخت باکس

سطح تخت باکس هتل‌ها می‌تواند از پارچه یا چرم ساخته شود. این بر طبق سفارش هتل و طراحی داخلی و دکوراسیون هتل بوده که می‌تواند رنگ‌های گوناگونی هم برای آن‌ها در نظر گرفت. ولی در حالت معمولی سطح تخت باکس‌های هتلی به رنگ سفید بوده و از جنس پارچه‌های تشکی مانند گرد بافت یا پارچه ژاکارد می‌باشد این پارچه‌ها را با اسفنج و الیاف نقش دوزی خواهند کرد که از شکل پف دار و زیباتری برخوردار می‌شود.

هزینه‌ی تخت باکس

هزینه‌ی تخت باکس هتلی اغلب پایین‌تر از یک تشک متوسط در بازار می‌باشد. هزینه‌ی تخت باکس هتلی به نوع ساختار ، نوع پارچه سطح ، کمپانی سازنده و دیگر جزئیات بستگی دارد.

خرید تخت باکس هتلی

اگر به دنبال خرید تخت باکس برای اقامتگاه ، هتل یا مهمانسرای خود می‌باشید ، می‌توان آن را از سایت‌های اینترنتی و فروشگاه‌های سرویس خواب تهیه نمود. ولی اگر از فروشگاه‌های معتبر اقدام به خرید نمایید می‌توان از کیفیت و مرغوبیت آن اطمینان حاصل کرد. حین خرید تخت باکس هتلی ، اولین کاری که اغلب مورد بررسی قرار می‌دهیم قیمت تخت می‌باشد. در حالی که قیمت آن فقط یکی از عوامل تعیین کننده بوده در صورتی که هزینه‌ی تخت باکس نباید تنها عامل تعیین کننده باشد. باید دیگر خصوصیات یک تخت باکس هتلی از قبیل اندازه‌ی تخت ، جنس تخت و دیگر خصوصیات را مد نظر داشت که احتیاجات ما را برآورده کند و در عین حال با بودجه ما هم همخوانی داشته باشد.

 

خرید تخت باکس هتلی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button