مقالات کالای خواب

بالش پر یا الیاف کدام بهتر است?مزایا و معایب هر کدام

زمان مطالعه: 5 دقیقه

برای داشتن خواب با کیفیت بالش پر یا بالش الیاف کدام بهتر است؟ خیلی مهم بوده که با چه نمونه‌ای احساس راحتی خواهید کرد. بعضی به شدت به پر حساسیت داشته ، بنابراین نمونه الیافی را انتخاب می‌کنند. درجه سختی و نرمی این بالش‌ها نقش مهمی در این مورد ایفا می‌کند.

شرایط خوابیدن و استراحت ، از نظر بعضی افراد ، زیاد مورد اهمیت نیست. آن‌ها اطلاع ندارند که این شرایط و کیفیت روی ابعاد دیگر زندگی نقش خواهد داشت. برای پر کردن یک بالش مواد مختلفی به کار برده می‌شود. پر، پشم ، پنبه ، بامبو ، الیاف طبیعی و مصنوعی ، فوم و غیره تعدادی از آن‌ها می‌باشد. هر کدام از این مواد دارای مزایا و معایب بسیاری هستند.

برای داشتن خواب با کیفیت بالش پر یا بالش الیاف کدام بهتر است؟ خیلی مهم بوده که با چه نمونه‌ای احساس راحتی خواهید کرد. بعضی به شدت به پر حساسیت داشته ، بنابراین نمونه الیافی را انتخاب می‌کنند. درجه سختی و نرمی این بالش‌ها نقش مهمی در این مورد ایفا می‌کند.

بالش‌های پر هر چه از سینه‌ی پرنده باشند نرم‌تر و هر چه از بال باشند ، سخت‌تر هستند. در شرایط مناسب ، ترکیب متعادلی از این دو ، درجه‌ی مناسبی به بالش خواهد بخشید. هم اکنون بالش‌های الیافی از نوع مصنوعی ، خیلی تولید می‌شوند. برای مثال نمونه‌های بال فایبر ، میکرو فایبر و پلی آستر زمینه مناسبی برای استراحت می‌باشند. کدام یک از این موارد برای استفاده بهتر می‌باشد؟ بالش پر یا الیاف ، کدام بهتر خواهد بود ؟ در زیر از بعضی لحاظ این دو نوع بالش را بررسی خواهیم کرد :

حتما مطالعه کنید
تشک فنر منفصل چه تفاوتی با تشک فنر متصل دارد؟

 

بالش پر یا الیاف کدام بهتر است

کمی به موقعیت خواب خود توجه نمایید. سر روی بالش قرار می‌گیرد. جابجایی‌هایی هنگام خوابیدن دارید. سطح‌های بیرونی این محصول با پوست صورت ، پوست گردن و موهای شما در تماس مستقیم می‌باشد. اگر جنس پارچه و یا الیاف داخلی حساسیت به وجود می‌آورند ، خواب راحتی نخواهید داشت. بیایید پر و الیاف را مقایسه کنیم.

پرها از قدیم برای بیشتر اشخاص حساسیت ایجاد می‌کردند و عطسه و خارش پوست در مجاور آن‌ها اتفاق می‌افتاد. در حقیقت سیستم تنفسی را درگیر می‌کنند. الیاف‌های طبیعی و الیاف مصنوعی به مقدار کم‌تری امکان به وجود آوردن حساسیت و آلرژی را خواهند داشت. اگر در هنگام خوابیدن دچار خارش پوست می‌شوید و دائم از خواب بیدار می شوید می‌توان بیان کرد بالش‌های الیافی از این لحاظ مورد بهتری خواهند بود.

  • هزینه‌ی بالش پر و الیاف

برای بیشتر مردم هزینه‌ی خرید محصولات خواب مثل بالش ، مهم می‌یاشد. پرهای پرندگانی مانند مرغ ،  غاز  و قو در تولید بالش پر را به کار می‌برند. پر قو و غاز گران هستند. علت این گرانی به فرآوری و آمادگی دشوار این مواد بر می‌گردد. باید به بهترین نحو شسته ، خشک و ضدعفونی شوند. در غیر این صورت به علت وجود خون و سلول‌های زنده بدن پرندگان آلودگی به وجود می‌آورند.

الیاف مصنوعی در مقایسه با نمونه طبیعی ارزان‌تر می‌باشند. به همین علت اغلب پنبه طبیعی با پلی استر مصنوعی را ترکیب کرده و مورد استفاده قرار می‌دهند. ولی به طور کلی از هزینه‌ی مناسب‌تری در مقایسه با نمونه‌های دارای پر بهره‌مند هستند.  از لحاظ بودجه خرید ، بعضی بالش الیافی را ترجیح خواهند داد.

  • شستشوی بالش پر و الیاف

بالش‌ها مانند دیگر محصولات خواب باید دوره‌ای شسته شوند. خوابیدن به سلامتی جسمی و روحی شخص کمک می‌نماید. در صورتی که بالش خواب کثیف باشد سلامتی شخص به خطر خواهد افتاد.

حتما مطالعه کنید
بهترین روش ها برای پاک کردن لکه خون از تشک

برای شستشوی بالش پر باید روکش و محتویات آن به شکل جداگانه‌ای شسته شوند.  دقت در شستن و خشک شدن ، مراحل آن را دشوار و پیچیده خواهد کرد. شستشوی بالش الیاف به نسبت ساده‌تر می‌باشد و سریع‌تر خشک می‌شوند. در اوایل تولید نمونه‌های پری ، اگر بافت یا خون پرنده روی پر باقی بماند بسیار خطرناک است . در این صورت تکیه گاه سر شما به منبعی برای رشد مولفه‌های بیماری زا و میکروب‌ها تبدیل خواهد شد. به علاوه ساس‌ها زمینه‌ی رشد و تولید مثل خواهند یافت. باز هم بالش الیاف خطر کم‌تری در مقایسه با بالش پر خواهد داشت.

  • دمای سطح بالش پر و الیاف

در اینجا بالش پر و بالش الیافی را از لحاظ دمای سطحی مقایسه خواهیم کرد. پر موادی بوده که گرما را در خود حبس می‌کند. در نتیجه موجب بالا رفتن دمای سطح بالش مربوطه خواهد شد. اگر در ناحیه‌ای گرم زندگی می‌کنید ، این مسئله می‌تواند شما را آزار دهد. ولی بالش‌های الیافی مانند پنبه از تهویه خوبی بهره‌مند هستند. جابجایی و رد و بدل شدن هوا به خوبی رخ می‌دهد. در نتیجه از خنکی مناسبی برخوردار هستند . از این لحاظ بالش الیافی بهتر به نظر می‌رسد. هر چند که این مسئله سلیقه‌ای است و به عادت‌های شخص بستگی خواهد داشت. اما به محل زندگی شما و درجه حرارت معمول آن هم ارتباط دارد.

شستشوی بالش پر و الیاف

  • طول عمر بالش پر و الیاف

طول عمر بالش پر یا بالش الیاف به دو مولفه‌ی مهم بستگی خواهد داشت. اولین مولفه کیفیت ساختاری آن می‌باشد. اگر یک نمونه‌ی بی کیفیت بخرید انتظار عمری زیاد و کارایی مناسب از آن نداشته باشید. این دو بالش با انواع کیفیت ساخته خواهند شد.

حتما مطالعه کنید
ویژگی های تشک کودک و نوجوان

در خرید بالش‌های پری دقت بیشتری باید کرد چون شستشوی پر فرآیندی مهم بوده که بعضی امکان دارد به خوبی آن را انجام ندهند. دومین مولفه ، چگونگی نگهداری و رعایت نکات بهداشتی می‌باشد. این دو باید به شکل دوره‌ای شسته شوند. در غیر این صورت به منبع آلودگی‌ها تبدیل خواهند شد. اما این محصولات بهتر می‌باشد زود به زود عوض شوند.  این دو فاکتور تعیین کرده که این محصولات چقدر عمر خواهند کرد.

طول عمر بالش پر و الیاف

سخن آخر

آسوده و آرام بخوابید و بدون درد از خواب بیدار شوید. بالش یکی از واجبات خواب بوده که شامل نمونه‌های گوناگونی می‌باشد. بالش پر یا الیاف ، کدام مناسب‌تر است؟ این دو بالش در این مقاله با هم مقایسه شدند. هر کدام از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار بودند. بالش‌های پر از قدیم تا به امروز مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

امروزه بالش‌های الیافی به علت ویژگی‌های خوب خود در حال جایگزین شدن می‌باشند. این نوع بالش ، مشکلات تولید بالش‌های پرشده از پر را نخواهند داشت. هر دو برای خوابیدن از لطافت و نرمی بهره‌مند هستند. ولی در بعضی زمینه‌ها نمونه دارای الیاف برتری دارد. نکته‌های بیان شده را با سلایق و شرایط خود مورد بررسی قرار دهید. ببینید شما به دنبال کدام نوع بالش هستید. در حقیقت انتظار شما از این نوع بالش‌ها چیست. بعد انتخاب نموده و آن را بخرید.

برای خرید مدل های مختلف تشک خوشخواب لطفا کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button