مقالات تخت خوابمقالات روتختیمقالات کالای خواب

تاثیر بالش مناسب بر خواب هر فرد

زمان مطالعه: 4 دقیقه

تاثیر بالش مناسب بر خواب هر فرد

یک رختخواب مناسب می‌‌تواند به شما کمک کند خواب خوبی داشته باشید و باعث شود در طول شب بیدار نشوید. خواب تنها زمانی است که عضلات، رباط‌ها ‌و دیگر ساختارهای ستون فقرات می‌‌توانند به طور کامل آرام شوند. یک آسیب یا اختلال در آن، می‌‌تواند این آرامش را کاهش دهد. در این مقاله از داتیس، به بررسی تاثیر بالش و تشک بر روی کیفیت خواب می‌‌پردازیم.

تاثیر بالش برکیفیت خواب

حفظ حالت طبیعی انحنای گردن و ستون فقرات برای داشتن یک خواب کامل و آرامش بخش بسیار مهم است. بالش نامناسب می تواند عضلات گردن و شانه را منقبض کرده و درد زیادی را در ناحیه گردن ایجاد کند.

یک بالش مناسب می تواند به حفظ تراز صحیح بدن، تسکین درد و جلوگیری از آسیب دیدگی کمک کند. امروزه بالش ها با سبک و مواد مورد استفاده متفاوتی وجود دارند. اگرچه این باعث می شود که گزینه های بیشتری برای یافتن بالش مناسب وجود داشته باشد، اما هنوز هم انتخاب بالش مناسب یک تصمیم سخت است.

تاثیر بالش مناسب بر خواب هر فرد

چند حالت برای نحوه ی خوابیدن وجود دارد که برای هر شخص ممکن است به گونه ای باشد این حالت ها از قبیل:

  • خوابیدن به پهلو
  • خوابیدن به پشت
  • خوابیدن به روی شکم
  • خوابیدن به حالت جنین

اگر شخصی به پهلو میخوابد باید یک بالش سفت انتخاب کند تا وضعیت سر و گردن آن با ستون فقرات در حالت موازی قرار گیرد
دقیقا مانند زمانی که شخص ایستاده است.

حتما مطالعه کنید
آیا محافظ تشک خوشخواب قابل تعویض است؟

اگر شخصی عادت دارد به پشت بخوابد، بهتر است از یک بالش نازک تر استفاده کند،
بالش نباید در این حالت سر را رو به جلو متمایل کند و آن بالشت نیز باید قوس بیشتری برای قرارگرفتن گردن داشته باشد.

اگر شخصی بر روی شکم خود میخوابد،بهتر است یک بالش خیلی نازک انتخاب کند، تا بالشت باعث نشود که سر از حالت استاندارد خود خارج گردد و به گردن فشار وارد نکند.

بالش چه تاثیری بر کیفیت خواب دارد؟

در اینجا واقعیت هایی درباره بالش و ارتباط آن با کیفیت خواب وجود دارد:

بالش نیز علاوه بر تشک و تخت به میزان یک سوم به کیفیت خواب شما کمک می کند. سرمایه گذاری روی بالش مناسب می تواند کیفیت خواب را حداقل 30٪ بهبود بخشد.

بیشتر مردم نمی دانند چه زمانی باید بالش خود را عوض کنند. استانداردترین حالت این است که روی داشتن یک بالش باکیفیت سرمایه گذاری کنید و هر دو سال یک بار آن را عوض کنید.

بالش های ارزان قیمت که از پلی استر و سایر مواد مصنوعی ساخته شده اند باید هر 6 ماه یکبار تعویض شوند.

تاثیر بالش مناسب بر خواب هر فرد

هر وقت تشک خود را عوض کنید باید نوع بالش خود را نیزتغییر دهید. به عنوان مثال ، اگر تشک خود را از یک تشک نرم به یک تشک محکم تغییر دهید این در نحوه بالش شما تأثیر می گذارد و برای حفظ تراز ستون فقرات به بالش مناسب تری نیاز خواهید داشت.

استفاده از بالش های اضافی می توانند کیفیت خواب را بهبود بخشیده و از سلامت ستون فقرات محافظت کنند. این موارد شامل بالش های زیر زانو، بین زانوها یا زیر بازو و شانه، بسته به سبک خواب شما است.

حتما مطالعه کنید
راهکارهایی برای افزایش عمر تشک

نوع بالش مناسب برای هر فرد به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله وضعیت خواب، وزن و ترجیحات فردی. افرادی که به پهلو می خوابند، به بالشی نیاز دارند که از گردن و سر آنها به طور کامل حمایت کند. افرادی که به پشت می خوابند، به بالشی نیاز دارند که از سر و گردن آنها کمی بالاتر باشد. افرادی که به شکم می خوابند، به بالشی نیاز دارند که بسیار نرم باشد تا از فشار بر گردن آنها جلوگیری کند.

 چند نکته برای انتخاب بالش مناسب

  • وضعیت خواب خود را در نظر بگیرید. اگر به پهلو می خوابید، به بالشی نیاز دارید که از گردن و سر شما به طور کامل حمایت کند. اگر به پشت می خوابید، به بالشی نیاز دارید که از سر و گردن شما کمی بالاتر باشد. اگر به شکم می خوابید، به بالشی نیاز دارید که بسیار نرم باشد تا از فشار بر گردن شما جلوگیری کند.
  • وزن خود را در نظر بگیرید. اگر وزن زیادی دارید، به بالشی نیاز دارید که از حمایت کافی برخوردار باشد. اگر وزن کمی دارید، به بالشی نیاز دارید که نرم تر باشد.
  • ترجیحات فردی خود را در نظر بگیرید. برخی از افراد بالش های نرم را ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر بالش های سفت را ترجیح می دهند. برخی از افراد بالش های پر را ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر بالش های فومی را ترجیح می دهند.تاثیر بالش مناسب بر خواب هر فرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button