مقالات تخت خوابمقالات روتختیمقالات کالای خواب

کالای خواب مناسب چه ویژگی دارد؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

کالای خواب مناسب چه ویژگی دارد؟

اهمیت خوابیدن بر کسی پوشیده نیست. همانطور که بدن شما نیاز به اکسیژن، آب و غذا و… دارد به همان اندازه به خواب نیاز دارد و نه هر خوابی بلکه خوابی راحت و عمیق و بدون استرس. یکی از مهم‌ترین عوامل داشتن چنین خوابی داشتن کالای خواب مناسب است. حالا باید بدانیم که کالای خواب چیست و کالای خواب مناسب چه ویژگی‌هایی دارد.

اجزای کالای خواب

روتشکی

ملحفه ای کش دار که محافظ تشک در برابر آلودگی هاست. روتشکی ها در انواع و طرح و جنس های مختلف در بازار ارائه می شوند. رو تشکی ها به علت طرحی که دارند به راحتی به روی تشک کشیده می شوند و قابل تعویض و شستشو خواهند بود.

روتختی

روتختی تخت وسیله ای برای پوشاندن تخت خواب است. در تهیه این کالای خواب، زیبایی از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا لبه های این پارچه تا روی زمین کشیده شده و به گونه ای پوششی برای تمیز نشان دادن تخت است.

ملحفه

کسانی که از لباس خواب استفاده نمی کنند معمولا ملحفه ای روی خود انداخته و بعد از پتو استفاده میکنند. زیرا ملحفه ها با جنس و سبکی که دارند به راحتی قابل شستشو بوده و برای پاکیزگی بیشتر میتوان از آنها استفاده نمود.

کالای خواب مناسب چه ویژگی دارد؟

تشک

هنگام خرید تشک اولین و مهم‌ترین ویژگی که باید به آن توجه کنید این است که وقتی روی آن دراز می‌کشید، ستون فقرات شما باید در یک راستا قرا بگیرد. وضعیت خوابیدن شما (رو به پشت یا به پهلو یا … خوابیدن)، نوع بدن (سبک یا سنگین وزن بودن شما) و ترجیحات شخصی شما برای احساس شما (گرمایی و سرمایی بودن شما) و جنس (لاتکس، مموری فوم و…)، همگی در تعیین اینکه کدام تشک برای نیازهای شما مناسب تر است، نقش دارند. همچنین می‌بایست هزینه (تشک ارزان یا گران)، راحتی (تشک خوب)، دوام و هر گونه مشکل خواب را در نظر بگیرید

حتما مطالعه کنید
تفاوت تشک طبی با تشک طبی فنری

بالش

انتخاب بالش نیز به اندازه تشک اهمیت دارد. چرا که با سلامت سر، گردن رابطه مستقیم دارد. ویژگی‌های یک بالش خوب که باید به آن توجه کنید شکل (پوشش دادن گودی گردن، کتف و شانه)، محتوا (داشتن قابلیت انعطاف که در پنبه و پر می‌توان این ویژگی را دید) و ارتفاع (ایده‌آل ترین آن بین 10 الی 15 سانتی‌متر) است.

ویژگی های مهم یک کالاهای خواب استاندارد :

  • الیاف با کیفیت و مناسب (پنبه طبیعی و پر)
  • جذب رطوبت بالا
  • رعایت استاندارد جهانی
  • الیاف با کیفیت و مناسب (پنبه طبیعی و پر)
  • تنوع در رنگ و طرح

کالای خواب مناسب چه ویژگی دارد؟

معرفی بهترین جنس کالای خواب

پنبه:

پنبه یکی از پرطرفدارترین پارچه ها برای کالای خواب پارچه با جنس پنبه است.پنبه از نظر دوام نسبت به پارچه های دیگر بادوام تر و از بروز حساسیت جلوگیری می کند.

ابریشم:

ابریشم یک از پارچه های لوکس و گران قیمت است که از پیله کرم ابریشم به دست می آید .لطافت استفاده از پارچه ابریشم در استفاده از رو بالشتی وصف ناشدنی است.

کتان:

پارچه های کتان یکی از پارچه های است که نسبت به دیگر پارچه ها زود چروک می شود اما اگر این نقص پارچه کتن را نادیده بگیریم.پارچه کتان مناسب فصل تابستان است و گرمای بدن را دفع می کند.

پارچه های ترکیبی:

پارچه های ترکیبی پارچه های هستند که ازترکیب نخ های پنبه ای و پلی استر تهیه می شود.وجود پلی استر در این پارچه ها باعث می شود پارچه چروک نشود.و وجود پنبه باعث خنک نگه داشتن پارچه می شود.ویژگی منحصر به فرد پارچه های ترکیبی نسبت به پارچه های دیگر دوام آنها می باشد.

حتما مطالعه کنید
تشک و خواب راحت و اهمیت آن بر سلامتی

 

نتیجه گیری

مهم نیست قصد خرید کدام یک از اجزای کالای خواب را دارید یا اصلاً قصد ست کامل را دارید. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید آگاهی شما نسبت به ویژگی‌های کالای خواب مناسب است. هر چه اطلاعات شما نسبت به این ویژگی‌ها بیشتر باشد کما اینکه به همین علت است در حال مطالعه این صفحه هستید، خرید بهتری نصیبتان می‌شود.

نکته بعدی اینکه یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در انتخاب شما مسئله سلامتی بدن شما به خصوص گردن و کمر شماست که باید موضوع سلامتی بدن را در اولویت قرار دهید.

اولویت بعدی می‌تواند نوع دکوراسیون خانه شما باشد. کالای خواب با توجه به تنوع بالایی که دارد باید با اتاق و منزل شما هماهنگ باشد. درست است تنوع بالا انتخاب را برای سخت می‌کند اما پاسخگوی تمامی سلیقه‌ها نیز می‌باشد.

کالای خواب مناسب چه ویژگی دارد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button