مقالات تخت خواب

آشنایی با معروفترین انواع مدل تخت خواب (تخت خواب شو، سورتمه ای )

زمان مطالعه: 5 دقیقه

زمانی که در مورد تخت خواب فکر می کنید چیزی که ذهن شما را به خود مشغول می کند راحتی و آرامش هنگام خوابیدن یا استراحت است. همچنین حس خوشایندی بعد از ساعت ها خواب لذت بخش در شما به وجود می آید. تصورات هر فرد از استاندارد بودن سرویس خواب با هم متفاوت است بنابراین باید انواع سرویس خواب را مورد بررسی قرار داد سپس با در نظر گرفتن اندازه، نوع و جنس آن انتخاب درست را انجام داد. حال انواع سرویس خواب یا انواع مدل تخت خواب  را مورد بررسی قرار داده که به شرح زیر است.

 

 

 انواع مدل تخت خواب

تخت خواب دونفره

تخت خواب های دونفره معمولا از دو بخش مجزا تشکیل شده است که از طریق بست های مخصوص یا قلاب به هم وصل می شوند. در قسمت اسکلت بندی تخت پایه ها بیشتر از جنس چوب هستند و بخش هایی که روی زمین قرار می گیرند باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند. پایه ها به طور معمول پانزده سانتی متر ارتفاع دارند تا زمان جابجایی یا تغییر در سایز آن برای افراد آسان باشد. همچنین فضای به وجود آمده برای نگهداری وسایل اضافی مانند لباس های زمستانی یا اساس نامرتب جای مناسبی است. سرویس خواب های دونفره به دلیل کارایی زیاد بسیار مورد پسند هستند و فضای کمی را در اتاق به خود اختصاص می دهند. البته تنوع در سرویس خواب دو نفره بسیار بالا است که می توان به سبک های فانتزی، کلاسیک، سلطنتی و مدرن اشاره کرد. که ویژگی و امکانات موجود در هر مدل با هم متفاوت بوده و جذابیت مختص به خود را دارد. از جمله امکانات این سرویس خواب ها می توان به در برخی موارد وجود یخچال، سیستم صوتی،درب های مخفی و کشو اشاره کرد. حال اگر از نظر متریال تقسیم بندی شوند شامل سرویس خواب های فلزی، چرمی و چوبی با تنوع زیاد هستند.

حتما مطالعه کنید
زیبایی و آرامش با مجموعه سرویس خواب مدرن

 

 

تخت خواب دونفره

تخت خواب سورتمه ای شکل

این مدل تخت خواب ظاهر آن بسیار شبیه سورتمه است که به همین دلیل نام گذاری شده و جزء سرویس خواب های معاصر محسوب می شود. دلیل متفاوت بودن این سرویس خواب با دیگر سرویس خواب ها طراحی آن با ظاهر جسورانه است که جهت ساخت و تولید باید توسط مشتریان مختص به خود سفارش داده شود. همچنین با وجود اینکه ظاهر این سرویس خواب با بقیه فرق دارد اما تمام استانداردهای مربوط به یک سرویس خواب که شامل مواد به کار رفته و اندازه است در آن رعایت می شود. البته کمد ها و مبل های به کار رفته در کنار این سرویس خواب شبیه طراحی خود بوده و از چوب جهت ساخت آن ها استفاده می شود. این نوع طراحی مناسب خانه های خاص و مدرن می باشد که زیبایی منحصر به فردی به اتاق خواب می دهد.

 

مبل تخت خواب شو

مبل تخت خواب شو قبل از هر چیزی مبلی استاندارد با کاربردهای فراوان است که در صورت نیاز به سرویس خواب تبدیل می شود. همچنین یکی از به صرفه ترین سرویس خواب میان سایرین است زیرا با کاربرد دوگانه کمترین فضا را به خود اختصاص می دهد و مناسب خانه های کوچک و آپارتمان است. البته اگر تشک مخصوص همراه مبل باشد می توان به عنوان مبل مهمان از آن استفاده کرد. یکی دیگر از کارایی های این نوع مبل به کارگیری آن در اتاق کودک و تبدیل آن به فضای پذیرایی برای کودک و دوستان وی است. ناگفته نماند که کارایی این مبل ها در محیط اداری یا کار جزء الزامات است.

حتما مطالعه کنید
راهنمای بهترین سایز یا ابعاد تشک

 

تخت خواب فوتون

تخت خواب فوتون نوعی تشک است که در طول شب بر روی زمین جهت استراحت پهن می شود و در طول روز جمع شده و داخل کمد گذاشته می شود. در حال حاضر این وسیله به بخش مبلمان با کارایی بالا وارد شده که در طول شب از تشک آن جهت خواب استفاده می شود و در طول روز آن را جمع کرده و کارایی مبل دارد. فوتون را می توان از مبل جدا کرد و روی زمین از آن جهت خواب یا استراحت استفاده کرد. از دیگر خصوصیات فوتون این است که فضای کمی از خانه را به خود اختصاص می دهد، ظاهر جالب آن حس راحتی و نرمی به شخص القا می کند، یکی از گزینه های مناسب برای اتاق نوجوانان و جوانان است، تنوع رنگ بالا در تشک با قالب فلزی یا چوبی جذابیت خاصی به این مبل می بخشد. و در نهایت به دلیل سهولت در جابجایی گزینه مناسبی است برای افرادی است که دائم در حال کوچ کردن هستند.

 

تخت خواب نوزاد

یکی از هیجان انگیزترین و دوست داشتنی ترین اتفاق تو زندگی مشترک خرید وسایل نوزاد است که در کنار این حس خوب باید آسایش و راحتی کودک، زیبایی و امنیت را در نظر گرفت. بنابراین انتخاب و خرید تخت خواب نوزاد در مرحله اول قرار دارد. ارتفاع استاندارد تخت از نکات کلیدی آن در هنگام خرید است زیرا کودک به محض توانایی حرکت از تخت پایین آمده و ممکن است دچار آسیب شود. مورد دوم نصب میله یا نرده در اطراف تخت جهت محافظت کودک بر اثر سقوط ناگهانی حائز اهمیت است. همچنین استفاده از جنس باکیفیت و مرغوب جهت ساخت سرویس خواب نوزاد اهمیت زیادی دارد زیرا باعث می شود کودک به آن حساسیت نداشته و شب های آرامی را در آن سپری کند. البته  زمان ساخت و تولید باید به محل های تیز و گوشه ها توجه کرد تا هیچ گونه آسیبی کودک را تهدید نکند. در آخر وجود کمد یا کشو زیر تخت برای نگهداری اسباب بازی یا لباس کودک از دیگر مزیت های این نوع سرویس خواب می باشد.

حتما مطالعه کنید
مزایا و معایب تشک‌های لاتکس

 

تخت خواب سلطنتی

یکی از محبوب ترین و خاص ترین سرویس خواب ها میان افراد جامعه و اقشار مختلف تخت خواب سلطنتی است. همچنین جزء سرویس خواب های قدیمی و در حین حال آنتیک می باشد که از چوب مرغوب و با کیفیت ساخته می شود. این مدل دارای سازه های مختلفی است که به دو دسته بدون ستون و ستون دار تقسیم می شود. تخت ستون دار پرده هایی به آن نصب می شود که داری سقف محافظ می باشد در نتیجه به جایی دنج و امن برای استراحت تبدیل می شود. البته جهت زیبایی روی دسته های سرویس خواب کنده کاری و منبت کاری انجام می شود. این نوع تخت بیشتر در دکوراسیون های سلطنتی و کلاسیک کاربرد دارد.

تخت خواب سلطنتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button