مقالات کالای خواب

آشنایی با 4 مزیت و ویژگی استفاده از بالش بارداری

زمان مطالعه: 4 دقیقه

آشنایی با 4 مزیت و ویژگی استفاده از بالش بارداری

بالش بارداری از ملزومات دوران بارداری برای راحتی مادران می باشد.بارداری دوره‌ای شگفت‌انگیز و چالش برانگیز برای مادران آینده می‌باشد. 9 ماهی که مستلزم مواظبت و سخت کوشی شدید مادر بوده تا اطمینان حاصل کند جنین در امنیت کامل قرار داشته و همه‌ی حمایت‌های ضروری و تغذیه مناسب برای رشد ایده‌آل را دریافت می‌نماید.

به همان اندازه که جنین برای رشد و سلامت حین تولد احتیاج به مواد مغذی از درون داشته، مادر هم باید اطمینان حاصل کند جنین از نظر فیزیکی از بیرون در امنیت کامل قرار دارد. به همین دلیل خیلی مهم بوده که مادر در محیطی امن و راحت قرار بگیرد و بتواند به راحتی حرکت نماید.

یکی از عوامل مهمی که باید به آن توجه بسیاری کرد وضعیت خوابیدن مادر می‌باشد. پدرهای آینده خیلی از شب‌ها بی‌خواب شده تا مطمئن شوند مادر در شرایطی قرار نمی‌گیرد که به جنین صدمه وارد شود. تشک‌های عادی برای به وجود آوردن راحتی برای خانم‌های باردار تولید نشده‌اند و امکان دارد موجب بدن درد و اختلال خواب شوند. این‌جا بوده که بالش بارداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بالش بارداری یک بالش با طراحی ویژه بوده تا مناسب تغییر شکل و انحناهای بدن در دوران بارداری باشد و شرایط گوناگون را حین خواب پوشش دهد. این بالش‌ها طوری ساخته شده که از همه‌ی بدن حمایت کنند و به همین علت خیلی بلندتر از بالش‌های معمولی می‌باشند. بالش بارداری خوابیدن در این دوران را خیلی آسان‌ترکرده و در مرحله‌های پایانی بارداری که خوابیدن در شرایط عادی تبدیل به یک چالش واقعی می‌شود خیلی مفید خواهد بود.

حتما مطالعه کنید
علت استفاده از تشک کامفورت

بالش بارداری

بالش‌های بارداری با داشتن انحناها و شکل‌های لازم با هدف هماهنگی با شکل بدن خانم‌های باردار، به صورت ویژه برای حمایت از شکل و اندازه در حال تغییر بدن آن‌ها تولید شده است. از جهت دیگر، بالش‌های معمولی صاف و بلند می‌باشند. امکان دارد بعضی از بانوان باردار با بالش‌های معمولی احساس راحتی بکنند و بعضی بالش‌های بارداری دیگری را برای راحتی و توانایی تغییر شکل آن‌ها ترجیح خواهند داد.

اگر بالش بارداری به شکل یو را تهیه و استفاده نمایید این تفاوت را احساس می‌کنید. با این که احتمال دارد به نظر برسد بالش‌ از لحاظ کلی برای خانم‌های باردار اهمیت چندانی نداشته ، ولی وسیله خیلی مهمی می‌باشد که می‌تواند راحتی و حمایت بهتری را ایجاد کند. مهم بوده که نوع مناسب بالش را بعد از بررسی احتیاج‌های مادر انتخاب نمایید. یک بالش مناسب به کم کردن بدن درد و کمر درد که به علت زیاد شدن وزن در دوران بارداری اتفاق می‌‌افتد کمک می‌نماید از همه مهم‌تر، این اطمینان را به وجود می‌آورد که مادر خواب مناسب و راحتی را که برای سلامت مادر و جنین به آن نیازمند بوده را دریافت نماید.

فواید بالش بارداری

بارزترین فایده این نوع بالش  این بوده که با حمایت از بدن به خواب بهتر کمک خواهد کرد. موردهای زیر از دیگر فواید به کار بردن این نوع بالش می‌باشد:

  • تسکین دهنده‌ی دردهای بدن

با زیاد شدن وزن بدن در دوران بارداری،‌ فشار بسیاری به کمر، لگن و پاها وارد خواهد شد. استراحت دادن به این قسمت‌های بدن حائز اهمیت بوده و فقط زمانی امکان‌پذیر بوده که بتوان در شرایط مناسبی خوابید. بالش بارداری پشتیبانی و آسایش لازم را برای این قسمت‌ها مهیا می‌کند و استراحت خوبی را ضمانت کرده و دردها را تسکین خواهد داد.

  • تقویت کننده‌ی جریان خون می‌باشند
حتما مطالعه کنید
تشک طبی فنری خوشخواب آرامش بخش کمر در هنگام خواب

خوابیدن به پهلو گردش خون را بهبود داده و برای خانم‌های باردار پیشنهاد می‌شود. برای برخی امکان دارد خوابیدن به پهلو به دلیل بزرگ شدن شکم دشوار باشد. بالش بارداری به علت نرمی بسیار خود اجازه می‌دهد بتوانید راحت به پهلو خوابیده و به این ترتیب به جریان بهتر خون در بدن کمک می‌نماید.

  • موجب ساعات خواب بهتر، آسوده‌تر و طولانی‌تر می‌شود

کلید بارداری قوی و مطمئن خواب خوب می‌باشد. بالش بارداری به شما اجازه داده برای مدت طولانی‌تر و مناسب‌تر بخوابید.

  • به کار بردن این نوع بالش حتی برای بعد از زایمان مفید می‌باشد

این نوع بالش حتی برای بعد از به دنیا آمدن نوازد هم مفید بوده و می‌توان با آن نوزاد را در شرایط ایده‌آل قرار داد و به او یاد داد چطور شیر را به درستی بمکد.

فواید بالش بارداری

نوع‌های مختلف بالش‌های بارداری و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها

  • گُوِه‌ای شکل

بالش گوه‌ای شکل که به آن کوسن بارداری هم گفته می‌شود کوچکترین نوع این بالش موجود در بازار می‌باشد. این بالش را می‌توان در دوران بارداری یا بعد از آن هم به کار برد . دو نوع از این بالش‌ها بالش گوه‌ای گرد یا بالش گوه‌ای سه گوش نام دارند. شیوه‌‎‌ی به کار بردن از بالش بارداری گوه‌ای شکل به این صورت بوده که می‌توان آن را زیر شکم یا پشت کمر قرار داد تا پشتیبانی لازم را حین خواب از شکم یا پهلوها ایجاد کند . این بالش را می‌توان به جای بالش استاندارد هم به کار برد. از آن‌جا که سر بالاتر از باقی بدن‌ قرار می‌گیرد مانع از سوزش معده و بازگشت اسید معده به مری خواهد شد.

  • تمام قد

این بالش‌ها بلند بوده و متکایی برای تمام بدن به وجود می‌آورند. این بالش‌ها راحتی مناسبی برای بازوها و پاها به وجود آورده و از شکم هم پشتیبانی می‌کند. می‌توان این بالش را بغل کرده و در آغوش گرفت ولی از کمر پشتیبانی زیادی نخواهد کرد. دو نوع از این بالش‌ها بالش بارداری تمام قد صاف و بالش های بارداری تمام قد منعطف نام دارند. شیوه‌ی به کار بردن از بالش بارداری تمام قد به این صورت بوده که این نوع بالش‌ها طوری ساخته شده‌اند که بتوان آن‌ها را بغل کرده و در آغوش گرفت. برعکس بالش‌های بارداری دیگر ، نمی‌توان آن‌‌ها را زیر شکم گذاشت یا پشت کمر قرار داد. می‌توان دست و پاها را دور آن حلقه کرده و شکم در وسط قرار بگیرد.

  • تمام بدن

این بالش‌ها با ارتفاع ۱۲ الی ۱۵ سانتی‌متر برای خانم‌هایی با هر قد مناسب می‌باشند. به کار بردن آن‌ها در سه ماهه دوم مناسب بوده و حمایت خوبی از ستون فقرات به وجود می‌آورد و به کم کردن درد کمر و لگن کمک می‌نماید. دو نوع بالش بارداری تمام بدن وجود دارد : بالش بارداری به شکل C و بالش بارداری به شکلU

حتما مطالعه کنید
راحتی و خواب آرام با انتخاب تشک خوشخواب

 

نوع‌های مختلف بالش‌های بارداری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button