مقالات تخت خواب

آشنایی با تخت باکس و دلیل محبوبیت تخت باکس چوبی و فلزی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به نسل جدیدی از تختخواب که همواره دارای شکلی مدرن و شیک می‌باشد، تخت باکس گفته می‌شود. این باکس به تدریج جایگزین تختخواب‌های قدیمی می‌شود. امروزه این باکس به علت محبوبیت مورد توجه خیلی‌ها قرار گرفته است. این باکس به شکل ترکیبی از تشک و تختخواب می‌باشد.

تخت باکس از روکشی‌هایی با جنس‌های گوناگونی مانند: مخمل، ژاکارد و غیره ساخته می‌شود. همین ترکیب، موجب به وجود آمدن جلوه و جذابیت بیشتری در اتاق خواب می‌شود. تخت باکس‌ها چوبی یا فلزی می‌باشند. یعنی می‌توانند از بدنه‌ی متفاوتی ساخته شوند. به علاوه تخت باکس و تشک به حدی دارای هماهنگی بوده که به نظر می‌رسد دو تشک بر روی هم قرار گرفته است. این تخت‌ها گاهی دارای چرخ بوده تا حمل و نقل آن‌ها آسان شود. اینکه تخت باکس چوبی یا فلزی را انتخاب نمایید به احتیاج شما بستگی دارد هر کدام از این باکس‌ها دارای تنوع و خصوصیات ویژه‌ای هستند. بنابراین نمی‌توان دقیقاً مشخص کرد کدام بهتر می‌باشد.

تخت باکس

دلیل محبوبیت تخت باکس چوبی و فلزی

به طور آشکار همه شما آگاه بوده که، اساسی‌ترین قسمت زندگی هر فرد را کیفیت خواب تشکیل خواهد داد. کیفیت خواب به مولفه‌های زیادی بستگی دارد. گاهی به دلیل وجود قیمت‌های بالا به سمت محصولاتی رفته که ارزان قیمت می‌باشند. در عین حال مرغوبیت خوبی ندارند. تخت باکس چوبی یا فلزی به دلیل گوناگونی پارچه، رنگ و هماهنگی با طراحی اتاق خواب، اندازه قابل تنظیم و متناسب با ساختار بدن، کاهش یا افزایش ارتفاع در شرایط ویژه و غیره انتخاب بیشتر مردم می‌باشد.

حتما مطالعه کنید
کاور تشک خوشخواب

تخت باکس چوبی

تخت باکس‌هایی که دارای اسکلت چوبی بوده، به طور کامل از کلاف چوبی ساخته شده‌اند. قابل بیان می‌باشد که اتصال‌های میان کلاف چوبی، به واسطه‌ی میخ و پیچ صورت می‌گیرد. این بدنه به دلیل به کار بردن ستون‌های چوبی و ام دی اف، وزن بیشتری در مقایسه با انواع تخت باکس فلزی دارد. به جزء آن، به علت اینکه تخت باکس‌های چوبی اتصال‌های خیلی زیادی در کلاف داشته، امکان دارد پس از گذشت مدتی به صدا بیفتد. بعد مزاحمتی برای خواب شما به وجود می‌آورد. به علاوه به دلیل اینکه پایه این تخت باکس‌ها، درون ام دی اف یا نئوپان به واسطه‌ی پیچ نصب شده امکان این وجود دارد که پس از گذشت زمان، طی اتفاقات جابجایی، وارد شدن ضربات و غیره این پایه‌ها استحکام خود را از دست بدهند. با این اتفاق پایه‌ها از جایشان درآمده و پس از آن دیگر نمی‌شود پایه دیگری جایگزین نمود. بنابراین تخت باکس چوبی دیگر کاربردی نخواهد داشت.

تخت باکس چوبی

خصوصیات‌ تخت باکس چوبی

تخت‌هایی که کلاف آن‌ها از چوب بوده همواره می‌توانند خصوصیات مثبت و منفی داشته باشند این ویژگی‌ها شامل موارد زیر است:

 

  • تخت باکس‌هایی که دارای ساختار چوبی بوده، قیمت کمتری در مقایسه با تخت‌های فلزی دارند.
  • ساختن تخت باکس‌هایی با اسکلت چوبی خیلی زمان‌بر می‌باشد و به علاوه جابه‌جایی سخت‌تری دارند.
  • تخت باکس‌های چوبی وزن بیشتری داشته بنابراین کم‌تر می‌توان آن‌ها را جا‌به‌جا نمود.
  • گوناگونی تخت باکس‌های چوبی خیلی زیاد می‌باشد. بنابراین می‌توان سفارش داد تا با اندازه‌های دلخواه تولید شوند. یعنی می‌توان ارتفاع، طول و عرض آن را تعیین کرد.
  • این نوع تخت باکس از یراق آلات و متریالی تولید شده که با تنوع و جذابیت بی‌همتایی همراه می‌باشد.
  • در زیر تشک تخت باکس چوبی یک لایه تخته وجود داشته تا بتواند مقاومت بالاتری در برابر وزن‌های بالا داشته باشد.
  • بیشتر تخت باکس‌های چوبی تاج نداشته بنابراین طراحی ویژه‌ی آن‌ها، موجب این شده تا نتوان بر روی آن تاجی نصب نمود. مگر اینکه پیش از تولید سفارش داده تا شامل این خصوصیت باشد.
حتما مطالعه کنید
هر آنچه که در مورد خرید تخت کودک باید بدانیم

خصوصیات‌ تخت باکس چوبی

تخت باکس فلزی

تخت باکس‌های فلزی، از کلاف‌هایی با جنس پروفیل ساخته شده‌اند. پروفیل‌ها به جزء اینکه از وزن خیلی پایینی بهره‌مند بوده، همواره مقاومت بالایی هم دارند. جالب بوده بدانید این پروفیل‌ها به واسطه‌ی جوش به کلاف‌های محکم تبدیل می‌شوند. بنابراین کلاف باکس فلزی ساخته شده از پروفیل جوش خورده می‌باشد. به علاوه آن‌ها دیگر به پیچ و فلز جهت اتصالات احتیاج نخواهند داشت. به طور قطع به هیچ وجه به مرور زمان به صدا در نخواهند آمد. فقط پیچ به کار برده شده در آن، به علت اتصال پایه‌ها به واسطه‌ی یک صفحه به کلاف می‌باشد. اگر بر حسب اتفاق پایه شل شده، بشکند، هرز شود یا غیره می‌توان با عوض کردن یک پیچ، یک صفحه که رابط میان پایه و کلاف بوده  شروع به عوض کردن پایه نمود.در نتیجه همچنان توانایی استفاده خواهد داشت.

خصوصیات‌ تخت باکس فلزی

تخت باکس‌هایی که کلاف آن‌ها از فلز بوده همواره از خصوصیات مثبت و منفی برخوردار می‌باشد. این خصوصیات شامل موارد زیر است:

  • اسکلت فلزی این نوع تخت باکس‌ها، در برابر صدماتی که ناشی از حشرات و آتش بوده مقاوم هستند.
  • ‌اسکلت فلزی به دلیل مقاومت بیشتر، از هزینه‌ی بیشتری هم برخوردار می‌باشد.
  • اغلب تخت باکس‌هایی که دارای بدنه فلزی بوده، در مقایسه با بدنه چوبی سبک‌تر هستند.
  • تخت باکس‌های فلزی بیشتر دارای چرخ بوده تا جابه‌جایی آن‌ها آسان باشد.
  • این باکس‌ها مناسب اشخاصی بوده که، علاقه‌ی زیادی به تغییر طراحی اتاق خواب خود دارند.
  • اندازه‌ی تخت باکس‌های فلزی اغلب توانایی تغییر داشته، برای مثال هنگامی که بخواهید تشکتان را بزرگ یا کوچک نمایید. بنابراین امکان تغییر اندازه تا سایز استاندارد را دارید.
  • بعضی از تخت باکس‌های فلزی، طراحی ویژه‌ای داشته از وسط تا شده و به طرف بالا خواهند رفت. برای مثال می‌توان به عنوان پشتی آن را بالا آورده تا پشت و کمرتان را حمایت کند. قابل بیان بوده این ارتفاع قابل تنظیم می‌باشد.
حتما مطالعه کنید
راهکارهای بهبود کیفیت خواب و بهترین ساعت خواب

سخن پایانی

همانطور که در ابتدای مقاله بیان شد ، احتیاج هرشخص نوع اسکلت تخت باکس‌ها را معین خواهد کرد. یعنی هر شخص متناسب با نیازهایش انتخاب خواهد کرد. جنس اسکلت و هزینه هم در این انتخاب نقش مهمی دارند. این نوع تخت باکس‌ها پس از تختخواب کاربرد دارند. اما امروزه به علت هزینه‌ی مناسب و جذابیت بی‌همتا در خانه‌ها هم خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در کنار خرید این تخت باکس‌ها، چون بدون تاج بوده می‌توان به شکل جداگانه آن را، متناسب با سلیقه‌ی خود سفارش دهید.  تخت باکس‌ها در اندازه‌ی تک نفره و دو نفره موجود می‌باشند. اما توصیه ما به شما این بوده که ، به جای خرید باکس دو نفره دو عدد باکس تک نفره را در کنار هم مورد استفاده قرار دهید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button