مقالات روتختی

آشنایی با تفاوتهای روتختی کاوری و لحاف روتختی و مزایای آنها

زمان مطالعه: 5 دقیقه

اولین مسئله‌ای که باید در حین ارزیابی تفاوت روتختی کاوری و لحاف روتختی از آن نام برد گوناگونی محصولات و طراحی بین روتختی‌ها می‌باشد.

روتختی‌ها فقط به‌عنوان یک وسیله‌ی خواب در نظر گرفته نخواهند شد. بانوان خانه‌دار در حین خرید روتختی خیلی حساسیت داشته زیرا به خوبی از اهمیت آن در تزئین اتاق‌خواب آگاه می‌باشند. و نکته بعدی هماهنگ بودن لحاف روتختی با ابعاد و رنگ سرویس خواب استفاده شده در اتاق خواب می باشد. در نتیجه یک تفاوت روتختی و لحاف تنوع مدل و استفاده در طراحی اتاق خواب خواهد بود. لحاف‌ها اما در حین خواب کارایی بیشتر و راحت‌تری خواهند داشت. اکثر لحاف‌ها طرح ساده‌ای داشته و از تزئین‌های گوناگون روی آن‌ها خبری نبوده ، به همین علت انتخاب بهتری برای خوابیدن می‌باشند. از جهتی در بسیاری از سرویس‌های روتختی برای لحاف‌ها هم روکش یا کاور وجود داشته که این خود نشان دهنده‌ی کامل‌تر بودن سرویس‌های روتختی می‌باشد. درنتیجه به‌طور خلاصه باید بیان کرد که محدوده‌ی تنوع و کارایی روتختی‌ها بیشتر از لحاف بوده ، اما لحاف‌ها انتخاب‌های ساده‌تر و بدون دردسرتری خواهند داشت.

سرویس روتختی اغلب شامل اقلام گوناگونی بوده که حین خرید می‌توانید تمام یا بعضی از آن‌ها را خریداری نمایید . ولی باید از کارایی و تفاوت‌های آن‌ها آگاهی داشته باشید تا بتوانید انتخاب خوبی انجام دهید.

زمانی که برای خرید روتختی اقدام خواهید کرد ، دو مورد در مقابل شما قرار می‌گیرد و می‌خواهید بدانید که روتختی کاوری مناسب شما بوده یا روتختی با لحاف دوخته شده.و نکته بعدی اگر تشک خوشخواب تخت یک نفره یا دو نفره باشد باید لحاف روتختی هم برای همان سایز اصلی تشک خریداری کنید.

حتما مطالعه کنید
پتو مناسب تشک خوشخواب در فصل پاییز

 

تفاوت روتختی کاوری و لحاف روتختی

برای مطلع شدن از تفاوت آن‌ها اول باید نقاط قوت و نقاط ضعف آن‌ها را بشناسید . در این مقاله با بیان بعضی نکات مهم به شما کمک خواهیم کرد تا حین خرید روتختی کاوری و لحاف روتختی معیارهای ضروری را مد نظر داشته باشید. روتختی‌ها عموما به چند گروه تقسیم خواهند شد که شامل موارد زیر می‌باشند :

  • چهارفصل
  • کاوری
  • روتختی پیکه
  • لحاف روتختی
  • روتختی تزئینی

خصوصیات روتختی کاوری

دو تکه بودن روتختی کاوری تفاوت روتختی کاوری با لحاف روتختی خواهد بود. روتختی‌های کاوری اغلب به شکل زیپ و یا دکمه خواهند بود به این معنی که پس از قرار دادن لحاف لایت درون کاور به واسطه‌ی زیپ و یا چند دکمه بسته خواهند شد . جنس این کاورها از اهمیت زیادی برخوردار بوده چون مستقیم با بدن شما در ارتباط خواهد بود . کاور لحاف و لحاف لایت توانایی این را داشته که از یکدیگر جدا شوند که حین شست و شو به راحتی این کار انجام خواهد گرفت .

نقاط قوت روتختی‌های کاوری

  • به علت این که می‌توان آن را از لحاف جدا نمود ، شست و شوی آن‌ها هم آسان خواهد بود.
  • عوض کردن آن‌ها با سهولت انجام خواهد گرفت و می‌توانید یک کاور جدید تهیه نمایید. با این کار گوناگونی زیادی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف روتختی برای شما ایجاد می‌شود.
  • قیمت کمتر و مقرون به صرفه‌ای در خرید خواهید داشت.
  • فضای کمتری را اشغال خواهد کرد.

نقاط ضعف روتختی‌های کاوری

اساسی‌ترین نقطه ضعفی که روتختی‌های کاوری داشته این می‌باشد که لحاف درون روتختی ثابت نیست و حرکت خواهد کرد که برای برطرف کردن آن می‌توانید چهارتکه نخ نوار پرده را برای وصل کردن لحاف و روتختی مورد استفاده قرار دهید تا به طور کامل ثابت شود.

حتما مطالعه کنید
بهترین روش های شستشوی تشک خوشخواب

ویژگی‌های لحاف روتختی

یکی از رایج‌ترین انواع  روتختی ، لحاف روتختی می‌باشد که خیلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در حقیقت پوشش اصلی تخت محسوب می‌شود. لحاف‌های روتختی معمولاً به شکل سرویس کامل هستند و حاوی روبالشتی ، رویه کوسن ، ملحفه روی تشک و کاور دوخته شده خواهند بود.

نقاط قوت استفاده از لحاف روتختی

  • در حین استفاده با توجه به این که لحاف ، دارای دوخت است موجب خواهد شد که از درون کاور روتختی سر نخورده و ثابت باقی بماند.
  • تخت به آسانی و فوری مرتب خواهد شد.
  • شکل ظاهری آن‌ها در حین استفاده تغییری نخواهد کرد.
  • هزینه‌ی لحاف روتختی مقرون به صرفه خواهد بود.
  • به علت دوخت‌های روی لحاف ، شکل آن‌ها مرتب باقی می‌ماند.

نقاط قوت استفاده از لحاف روتختی

نقاط ضعف استفاده از لحاف روتختی

  • حین خرید دوباره‌ی روتختی ، قیمت کل سرویس را باید پرداخت کنید.
  • شست و شوی آن‌ها سخت می‌باشد و حتماً باید بر اساس دستورالعمل این کار صورت بگیرد تا مانع از خراب شدن لحاف روتختی شد.
  • جهت شست و شوی آن‌ها بهتر می‌باشد از خشکشویی استفاده نمایید.
  • در صورت به کار نبردن آن‌ها ، محیط زیادی را اشغال خواهند کرد.

تفاوت‌های مهم روتختی‌های کاوری با لحاف روتختی

  • صرفه جویی در فضا

به علت فضای کم اتاق خواب‌ها ، امکان این که چند روتختی را نگهداری نماییم وجود نخواهد داشت. با تهیه روتختی کاوری برای یک بار لحاف لایت تهیه نمایید و می‌توانید کاورهای گوناگون را در طرح و  سبک‌های گوناگون تهیه کرده و فضای کمتری را هم اشغال خواهند کرد.

  • هزینه

در خرید اول ، لحاف‌های روتختی در مقایسه با روتختی‌های کاوری ارزان و مقرون به صرفه هستند ، ولی پس از تهیه روتختی کاوری در مراتب بعدی تنها کافی بوده کاور را عوض کنید.

  • شکل محصولات
حتما مطالعه کنید
شستشوی لحاف روتختی

این امر سلیقه‌ای بوده اما روتختی‌های کاوری به علت این که پارچه‌های بدون دوخت به نمایش گذاشته شیک و زیبا به نظر خواهد رسید.

  • شستن

همانطور که قبلاً بیان شد شستن روتختی‌های کاوری پس از خارج نمودن لحاف لایت از کاور به راحتی انجام می‌گیرد. ولی برای لحاف‌های روتختی مهم بوده که خشکشویی را برای این کار مورد استفاده قرار دهید.

  • راحتی

به علت سرنخوردن الیاف درون لحاف روتختی و سهولت در مرتب کردن آن‌ها  کاربری راحت تری داشته اما در برابر روتختی‌های کاوری هر روز احتیاج به منظم کردن خواهند داشت.

خرید مناسب‌ترین سرویس روتختی کاوری و لحاف روتختی

انتخاب لحاف و سرویس روتختی خوب از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد و باید نکته‌های مهمی از قبیل جنس ، سایز، طرح و رنگ آن را مد نظر داشته باشید.

خرید مناسب‌ترین سرویس روتختی کاوری و لحاف روتختی

سخن آخر

با توجه به نکات گفته شده ، از تفاوت روتختی کاوری با لحاف روتختی آگاهی پیدا کردید. حالا دیگر در حین خرید روتختی به آسانی قادر هستید یک انتخاب هوشمندانه انجام دهید. اساسی‌ترین نکته‌ای که باید درباره‌ی سرویس‌های لحاف روتختی و روتختی کاوری و وسایل خواب باید در نظر گرفت ، خرید از یک مرکز معتبر خواهد بود. چون که بعضی از فروشگاه‌ها ، ضمانت مناسبی در مورد مرغوبیت کالاهای خود ارائه نخواهند داد. ولی هستند بعضی فروشگاه‌هایی که مرغوبیت دوخت ، مرغوبیت پارچه و اصالت کالا و حتی مارک آن را ضمانت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button