مقالات روتختی

آشنایی با بهترین جنس برای روتختی سه بعدی و انواع آن

زمان مطالعه: 4 دقیقه

مدل جدیدی از روتختی ، روتختی سه بعدی می‌باشد که جدیداً در بازار ایران ارائه شده است و به شدت مورد استقبال هر متقاضی قرار گرفته، بنابراین ظرف مدت زمان کمی توانسته بازار را تسخیر نماید و فکر خریداران روتختی را به طرف خود جلب کند. ولی موضوع این بوده که هنوز بسیاری از اشخاص در چگونگی انتخاب طرح و رنگ این نوع و سازگاری آن با دیگر وسایل اتاق خواب مشکل دارند. به همین علت در این مقاله به ارزیابی روتختی سه بعدی خواهیم پرداخت. خیلی وقت نبوده که تلویزیون‌ها و سینماهای سه بعدی به بازار عرضه شده‌اند و هم اکنون این کلمه در خیلی از صنایع به فراوانی شنیده خواهد شد. مردم این روزها تمایل بسیاری به مشاهده‌ی تصاویر سه بعدی پیدا نموده‌اند. به این ترتیب، کاربرد روش‌های چاپ دیجیتال سه بعدی بر روی انواع گوناگون کالاها از جمله محصولات خواب رواج زیادی پیدا کرده است.

روتختی سه بعدی همان روکش و ملحفه اصلی تختخواب بوده که پارچه‌ی آن از جنس چاپی است و مدل مدنظر را به کمک دستگاه پرینتر دیجیتال ویژه بر روی این پارچه چاپ می‌نمایند، به نحوی که وقتی به آن نگاه کرده حس خواهید کرد که تصاویر زنده و دارای عمق می‌باشند.

روتختی سه بعدی

 جنس روتختی سه بعدی

از آن جهت که پارچه‌های استفاده شده در روتختی‌های سه بعدی تحت فرآیند حرارتی ویژه‌ای تولید خواهند شد، ‏باید از مرغوبیت زیادی هم بهره‌مند باشند. اگر جنس و مرغوبیت این پارچه مناسب نباشد، بعد از اجرای این فرآیند حرارتی، ‏پارچه مرغوبیت اولیه‌ی خود را از دست می‌دهد و نتیجه‌ی پایانی مطلوب نمی‌شود. به همین دلیل، پارچه‏‌هایی از جنس میکرو، پنبه، تنسیل یا بامبو را برای تولید و ساخت روتختی‌های سه بعدی استفاده می‌کنند. مرغوبیت یک روتختی اغلب با کیفیت چاپ آن تعیین می‌شود. پس هرچه کیفیت ‏چاپ بیشتر باشد، مرغوبیت پارچه‌ی روتختی هم بهتر خواهد بود. تصویرهایی که به طور سفارشی برای روتختی سه بعدی چاپ خواهند شد هم باید کیفیت بالایی داشته باشند. به همین علت در عملیات چاپ، ابزار تخصصی و متریال اولیه‌ی با کیفیتی را به کار می‌برند.

حتما مطالعه کنید
روتختی دخترانه

مزیت‌های خرید روتختی سه بعدی

همانطور که آگاهی داشته روتختی یکی از وسایل واجب تختخواب در هر اتاق خوابی می‌باشد و با هر نوع چینش یا طراحی که داشته باشد، برای جذاب‌تر شدن آن به یک روتختی ویژه و زیبا احتیاج است. هم اکنون این محصولات با جدیدترین مدل‌ها و برندها به بازار عرضه می‌شوند که یکی از انواع پراستفاده‌ی آن روتختی سه بعدی می‌باشد که از جدیدترین مدل‌های روز دنیا ساخته می‌شود و کامل کننده‌ی وسایل اتاق خواب می‌باشد.

خرید روتختی سه بعدی موجب خاص شدن اتاق خواب شده و عمق بصری ویژه و خیلی زیبایی را در اتاق خواب به وجود می‌آورد. روتختی سه بعدی نقش مهمی را در طراحی اتاق خواب ایفا می‌کند چون تختخواب را که محوریت طراحی بوده پوشش خواهد داد.

روتختی سه بعدی چنان محبوبیتی داشته که هیچ کدام از روتختی‌های دیگر قادر نیستند با آن رقابت نمایند. یکی از دغدغه‌های بزرگ بیشتر اشخاص این بوده که میان لوازم و وسایل گوناگون در اتاق خواب خود هماهنگی بیشتری به وجود بیاورند. اکثر روتختی‌های معمولی از طرح‌های از پیش تعیین شده‌ و قدیمی برخوردار بوده که به فراوانی در منزل هر کسی پیدا می‌شود و با طراحی اتاق‌های امروزی مطابقت زیادی ندارند. به علت اینکه سرویس خواب و روتختی یکی از اجزای اصلی اتاق خواب می‌باشد، در صورت نداشتن هماهنگی میان روتختی و وسایل دیگر، امکان دارد مشتریان دلسرد شوند. ولی در مورد روتختی‌های سه بعدی، قضیه تفاوت می‌کند. با توجه به جدید بودن این فناوری و به علاوه زیبایی طرح‌های این گونه روتختی، طرح‌های منحصر به فرد را خریداری خواهید کرد که سازگاری ویژه‌ای با دکوراسیون اتاق‌ خواب مدرن شما دارند.

حتما مطالعه کنید
انواع کاورهای تشک و طرز استفاده از آن

 

خرید روتختی سه بعدی

نقاط ضعف روتختی سه بعدی

  • هزینه بالا

هزینه‌ی بالا یکی از عیب‌های روتختی‌های سه بعدی می‌باشد. هزینه‌ی روتختی سه بعدی با توجه به مولفه‌های مختلفی مانند مارک، مرغوبیت متریال اولیه، مرغوبیت چاپ و محل فروشگاه ارائه کننده مشخص خواهد شد.

  • سخت بودن شستن و نگهداری

یکی دیگر از عیب‌های روتختی‌های سه بعدی شستن دشوار آن است. جهت شستن روتختی‌های سه بعدی در درون ماشین لباسشویی، بهتر بوده دما را روی سی درجه تنظیم نمایید و شستن ملایم را انجام دهید. به علاوه به کار بردن مواد شوینده‌ی سفیدکننده یا پودرهایی با دانه‌های آبی اکیداً ممنوع می‌باشد. دقت داشته باشید که روتختی‌های سه بعدی را به هیچ عنوان در خشک کن ماشین لباسشویی قرار ندهید. ولی می‌توانید خشکشویی را مورد استفاده قرار دهید.

  • سخت بودن انتخاب به علت گوناگونی طرح و رنگ بالا

به علت اینکه روتختی‌های سه بعدی از طرح، رنگ و چاپ متفاوتی برخوردار بوده، این میزان تنوع می‌تواند هم به عنوان نقطه قوت و هم عیب روتختی سه بعدی در نظر گرفته شود. زیرا امکان دارد شما را در حین خرید این نوع روتختی سردرگم نماید و پروسه‌ی انتخاب را دشوار کند. برای برطرف کردن این مشکل، دقت داشته باشید که حتماً پیش از خرید روتختی سه بعدی، طرح، رنگ و سبک مد نظر را انتخاب نمایید. ولی روتختی ساده خیلی مورد توجه قرار دارد.

  • گوناگونی جنس‌ها

آخرین عیب روتختی سه بعدی، چگونگی تشخیص صحیح جنس خوب روتختی از جنس بد می‌باشد. در عملیات تولید همه‌ی روتختی‌ها، جنس‌های گوناگونی را به کار می‌برند. در صورت نداشتن شناخت صحیح از جنس‌ها امکان دارد روتختی اشتباهی را انتخاب نمایید. برای خرید یک روتختی سه بعدی مرغوب ، بهتر می‌باشد روتختی از جنس نخ میکرو یا کتان صد در صد را انتخاب نمایید. به علاوه الیاف درون روتختی حتماً باید از جنس ضد حساسیت پر شود تا برای پوست بدن شما زیانی نداشته باشد.

حتما مطالعه کنید
آشنایی با 11 نوع ملحفه روتختی با توجه به جنس و کیفیت آن

 چگونگی انتخاب طرح و نقش روتختی سه بعدی

از آن جهت که حجم و عمق بصری هر روتختی سه بعدی به روش ویژه‌ای موجب زیبایی و جذابیت آن خواهد شد ، انتخاب یک روتختی سه بعدی شیک و عالی از میان صدها طرح گوناگون و زیبا کار خیلی سختی می‌باشد و اغلب بیشتر اشخاص حین انتخاب طرح این رو تختی‌ها دچار شک خواهند شد یا بدتر از آن انتخاب اشتباهی را انجام می‌دهند. در چنین شرایطی بهتر می‌باشد اول سبک طراحی اتاق خواب خود را در نظر گرفته، بعد طرحی از رو تختی را انتخاب کرده که با دکوراسیون اتاق خواب شما سازگاری و همخوانی بسیاری داشته باشد. به غیر از مدل رو تختی سه بعدی توجه به جنس، مرغوبیت و کاربرد آن‌ها هم از اهمیت ویژه‌ای بهره‌مند است. مولفه‌ی بعدی در انتخاب طرح روتختی سه بعدی، سن و جنسیت شخصی بوده، که قرار می‌باشد این روتختی را مورد استفاده قرار دهد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button