مقالات تخت خوابمقالات کالای خواب

درد های ناشی از انتخاب بالش نامناسب

زمان مطالعه: 4 دقیقه

درد های ناشی از انتخاب بالش نامناسب

اغلب افراد وقت بیشتری صرف انتخاب تشک می کنند و زمان کمتری راجع به اینکه بالش برای آن ها مناسب است یا نه اختصاص می دهند. بسیاری از افراد به دلیل انتخاب بالش نامناسب شب ها از بی خوابی رنج می برند وگاهی از درد بیدار می شوند. از آنجا که خواب یک مسئله مهم در زمینه سلامتی است، استفاده از بالش نامناسب می تواند با گذشت زمان منجر به مشکلات مزمن شود.

اگر هر یک از علائم زیر را تجربه کردید، ممکن است علامتی باشد که روی بالش نامناسب می خوابید.

1. درد گردن

بالش نامناسب می تواند باعث کشیدگی عضلات گردن شود که این منجر به بهم خوردن تراز گردن و ستون فقرات می شود. اگر بالش خیلی پشمی و یا خیلی نازک باشد، نمی تواند به اندازه کافی از سر پشتیبانی کند و آن را در تراز با ستون فقرات قرار دهد.

وقتی هر شب 7-9 ساعت را در این وضعیت ناسالم می گذرانید، عدم تراز ستون فقرات می تواند باعث گردن درد شود. علاوه بر این، اگر از درد گردنی که ناشی از مشکلاتی مانند بیماری یا ارگونومی نامناسب محل کار است، رنج می برید انتخاب بالش نامناسب دامنه حرکت شما را محدود می کند و باعث می شود خواب دردناکی را تجربه کنید.

بسته به حالت خوابیدن، اگر بالش به اندازه کافی از سر و گردن شما حمایت نکند، ممکن است درد گردن بیشتر شود. وقتی بالش برای پشتیبانی از سبک خوابیدنتان طراحی نشده باشد، خوابیدن روی شکم می تواند به میزان قابل توجهی در درد گردن نقش داشته باشد.

حتما مطالعه کنید
تاثیر بالش مناسب بر خواب هر فرد

2. کمردرد

کمردرد، می تواند نشانه یک بالش غیراستاندارد باشد. کمردرد وقتی رخ می دهد که کمر در ناحیه ستون فقرات از هم ترازی با قفسه سینه خارج شود. وقتی ارتفاع بالش طیاد باشد و فاصله سر و گردن از زمین خیلی زیاد شود در این صورت شرایط سر با ستون فقرات مطابقت نخواهند داشت و وضعیت کمر با یک منحنی غیرطبیعی جبران می شود که این باعث می شود سرپشتیبان لازم برای کاهش نقاط فشار را بدست نیاورد.

از طرف دیگر، اگر ارتفاع بالش خیل کم باشد باعث می شود سر و گردن پایین تر از ستون فقرات قرار گیرد و این وضعیت فشار اضافی روی قسمت های قفسه سینه و کمر ایجاد می کند. خوابیدن روی بالشی که نمی تواند سر و گردن را در حالت تراز و ضعیت مناسب مناسب قرار دهد، باعث ایجاد درد در ناحیه کمر می شود. اگر زانوها با بالش های اضافی پشتیبانی نشوند، ممکن است هنگام خواب کمردرد را تجربه کنید.

درد های ناشی از انتخاب بالش نامناسب

3. گرفتگی بدن

گرفتگی هنگامی اتفاق می افتد که دامنه حرکت شما توسط عضلات محدود شده باشد. وقتی به مدت طولانی عضلات به طور غیر طبیعی کشیده شوند، در صورت آزاد شدن منقبض شده و سفت می شوند. هنگامی که سر و گردن از نظر ارتفاع و راحتی سطح بالش موقعیت استانداردی نداشته باشند، عضلات گردن و پشت ممکن است در طول شب کشیده شده و در موقعیت طبیعی خود قرار نگیرند.

در این صورت هنگامی که از خواب بیدار می شوید، عضلات کشیده شده گردن و کمر منقبض و سفت می شوند.

حتما مطالعه کنید
ویژگی های تشک باراباس خوشخواب

4. سردرد

گاهی اوقات تشخیص دقیق علت سردردها دشوار است. اما در بسیاری موارد ، سردرد می تواند با درد و تنش در گردن همراه باشد. در ناحیه گردن عضلات زیادی که رشته های عصبی از آن ها عبور می کنند وجود دارد. اگر هنگام خواب وضعیت گردن در شرایط استاندارد خود نباشد این باعث می شود این رشته های عصبی تحت فشار قرار گرفته و در نتیجه سردردهای تنشی ایجاد شود.

5. مشکلات تنفسی و گوارش

آپنه خواب یک وضعیت تنفسی است که فرد در طول شب دچار وقفه های مکرر در تنفس خود می شود. استفاده از بالش های خاصی می تواند این وضعیت را تشدید کند، زیرا استفاده از آن ها باعث می شود سر در زاویه مناسب خود نباشد بنابراین باعث انسداد مجاری هوایی می شود.

افرادی که مبتلا به بیماری رفلاکس اسید معده هستند نیز ممکن است این مشکل را تجربه کنند زیرا بالش غیر استاندارد باعث می شود اسید به گلو و دهان برگردد. بالش هایی که خیلی نازک هستند، سر و گردن را به اندازه کافی بالا نمی برند بنابراین باعث برگشت اسید به گلو می شوند.

افرادی که از هر دو حالت آپنه خواب یا رفلاکس اسید معده رنج می برند، باید از بالش استاندارد و متناسب برای مشکل خود استفاده کنند.

درد های ناشی از انتخاب بالش نامناسب

6. بی قراری در خواب

استفاده از بالش غیر استاندارد می تواند باعث ایجاد ناراحتی در طول شب شده در نتیجه شما مجبورید با چرخش های پی در پی راحت ترین موقعیت را پیدا کنید. در حالی که تغییر حالت در طول شب امری طبیعی است، اما این موضوع نباید به هزینه پایین آوردن کیفیت خواب شما باشد. اگر در طول شب مرتب از خواب بیدار می شوید ممکن است دلیل آن استفاده از بالش غیر استاندارد باشد.

حتما مطالعه کنید
بهترین پارچه برای تشک خوشخواب

7. زمان قرار گرفتن در شرایط دور از خانه شرایط راحت تری دارید

یکی از علائم اصلی که ممکن است پی ببرید که بالش مورد استفاده شما استاندارد نیست این است که هنگام مسافرت و استفاده از بالش دیگر، خواب راحت تری دارید.

درد های ناشی از انتخاب بالش نامناسب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button