مقالات کالای خواب

انواع کوسن‌ها و تاثیرشان در دکوراسیون منزل

زمان مطالعه: 4 دقیقه

انواع کوسن‌ها

انواع کوسن‌ها مثل بالش‌ها هستند و از مواد مختلفی ساخته خواهند شد. این بالشتک‌های تزیینی از لحاظ انتخاب جنس پارچه و روکش ، حساسیت چندانی نخواهند داشت.چون قرار نبوده به عنوان تکیه گاه سر در حین خواب مورد استفاده قرار بگیرند.

روی سرویس مبلمان ، جذابیت آن‌ها چند برابر خواهد شد. نشستن روی مبل را آسان‌تر کرده و به محیط عمق و زیبایی اهدا می‌کند. گاهی لازم نبوده تغییری در اتاق خواب مانند تغییر در رنگ و یا مدل سرویس خواب خود ایجاد کنید و یا تغییر در نشیمن منزل خود ایجاد کنید. فقط کافی بوده کوسن‌های موجود را عوض نمایید. مشاهده خواهید کرد که تغییری اساسی در محیط به وجود می‌آید.

این وسایل ، تزئین کننده‌ی تخت و مبل‌ها هستند. البته گاهی اوقات آن‌ها را به عنوان پشتی روی فرش و تزیین خودروها هم به کار می‌برند. مهم‌ترین کارایی کوسن پوشاندن مبل‌ها و دادن زندگی جدید به آن‌ها می‌باشد.کوسن‌ها بوده که به سادگی ، قادر هستند جنبه‌های راحتی مبل‌ها را تا چند برابر بالا ببرند و از جهتی هم اثرهای چشم گیری در جذابیت آن‌ها و جزئیات منزل داشته باشند.

تجهیزات لازم جهت جلوگیری از این سردرگمی و یا انتخاب اشتباه داشتن اطلاعات می‌باشد ، اطلاعاتی درباره‌ی استفاده‌ی درست و انتخاب طرح و مدل مناسب کوسن و چیدنی زیبا برای دکوراسیون‌های گوناگون.

کوسن‌‌ها در دکوراسیون یکی از فاکتورهای پراستفاده جهت چینش اتاق نشیمن ، پذیرایی و یا اتاق خواب به شمار می‌روند. این وسایل با رنگ‌ها ، جنس و فرم متنوعی که داشته ، قادر هستند به خوبی نقص‌های دکوراسیون را رفع نمایند. در عین حال ، از موردهایی بوده که برای راحتی اشخاص ، هنگامی که روی مبل نشسته‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حتما مطالعه کنید
لحاف روتختی بر روی تشک خوشخواب عامل مهم آرامش در خواب

 

انواع کوسن‌ها و تاثیرشان در دکوراسیون منزل

 انواع کوسن‌ها و تاثیرشان در دکوراسیون داخلی

انواع کوسن‌ها طرح‌های گوناگون و طرح های جالبی داشته که دکوراسیون منزل را زیباتر خواهند کرد ، انواع کوسن‌ها در مدل‌های زیبا و رنگ‌های شاد تولید می‌شوند که می‌توانید به کمک آن‌ها به خانه‌‎ی خود زیبایی بخشیده و رنگ و لعاب بیشتری به دکوراسیون خانه دهید.

اگر علاقه داشته تغییر دکوراسیون کوچکی را تجربه نمایید بهترین کار عوض کردن کوسن‌ها می‌باشد ، با عوض کردن کوسن‌های مبل و تخت خواب دکوراسیونی نو و جدید ایجاد خواهید کرد. در زیر انواع کوسن را شرح خواهیم داد :

  • کوسن با لبه‌های تیز

کوسن‌ها با لبه‌های تیز ساده‌ترین و پرطرفدارترین نوع کوسن‌ها بوده که اغلب با پارچه‌های مخملی و ساده تولید می‌شوند. این مدل کوسن‌ برای مبلمان‌های مدرن و کلاسیک مناسب می‌باشد.

  • کوسن‌های سوسیسی

کوسن‌های سوسیسی نوع دیگری از کوسن‌های محبوب بوده که استوانه‌ای شکل هستند و دو طرف مبل قرار خواهند گرفت. این مدل کوسن‌ها می‌توانند از دو گونه پارچه دوخته شوند و اغلب برای مبل‌های سلطنتی ایده‌آل هستند.

  • کوسن‌های گرد

کوسن‌های گرد را می‌توان جزء کوسن‌های فانتزی محسوب کرد که برای انواع مبل‌ها و سبک‌های گوناگون دکوراسیون منزل به کار می‌روند.این نوع کوسن مدل‌های گوناگونی داشته که ترکیب آن‌ها با کوسن‌های سوسیسی خارق‌العاده خواهد شد.

  • کوسن‌های منگوله‌دار

کوسن‌های منگوله‌دار جزء کوسن‎های جدیدی بوده که موجب خلاقانه به نظر رسیدن دکوراسیون خانه خواهند شد.کوسن‌هایی که از چهار گوشه آن‌ها منگوله آویزان بوده به طور کامل متفاوت و خاص هستند.

  • کوسن‌هایی با لبه پارچه‌ای

این کوسن‌ها نوع دیگری از کوسن‌های منگوله‌دار بوده که می‌توان در اتاق خواب‌ها آن‌ها را مورد استفاده قرار داد. ولی به جای منگوله در لبه‌های آن‌ها پارچه‌ی خود کوسن‌ها را به کار برده‌اند و موجب شده این نوع کوسن‌ها شکلی جذاب پیدا کنند.

حتما مطالعه کنید
تشک خوشخواب مهد تشک دلیل راحتی و آرامش کودکان در خواب

کوسن

  • کوسن‌های پولکی

پیشرفته‌ترین و جدیدترین نوع کوسن‌های امروزی کوسن‌های پولکی با طرح‌های فانتزی می‌باشند. این گونه کوسن‌ها برای مبل‌های مدرن و فانتزی ایده‌آل بوده و منزلی دوست داشتنی برایتان به وجود می‌آورند.

 

  • کوسن‌های مکعبی

این کوسن‌ها به یک مکعب شباهت داشته که از دو کف و چهار تکه پارچه برای وصل شدن دو کف ساخته شده‌اند. سایز این کوسن‌ها می‌تواند متغیر باشد و این اندازه بستگی  به موقعیت مبلمان و دکوراسیون داخلی‌تان خواهد داشت. اگر منزل شما از طراحی فانتزی برخوردار باشد می‌توانید هر تکه پارچه را به یک رنگ انتخاب کنید.

  • کوسن‌های ترکیه‌ای

این کوسن‌ها به کوسن‌های با لبه‌های تیز شباهت داشته ولی پایه و بنیاد اولیه‌شان همان می‌باشد. این مدل از کوسن‌ها در لبه‌های خود از ریسمان‌هایی ضخیم برخوردار هستند.

  • کوسن‌هایی به شکل پشتی

اگر نوعی ساختار شکنی را در دکوراسیون داخلی منزلتان به وجود آورده‌اید می‌توانید این نوع کوسن‌ها با اندازه‌های گوناگون را در گوشه‌های دنج منزل مورد استفاده قرار دهید. این نوع کوسن‌ها برای خواندن یک کتاب طولانی ایده‌آل بوده و می‌توان اندازه‌های بزرگ این کوسن‌ها را به کار برد و آن را تبدیل به نقطه عطفی در دکوراسیون داخلی منزلتان کنید.

  • کوسن‌های تخت

این نوع از کوسن‌ها برای تزیین تخت‌ها و کاناپه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و عرض‌شان در مقایسه با دیگر کوسن‌ها کمتر می‌باشد. اغلب این کوسن‌ها را در تعداد بسیاری تولید خواهند کرد و به علت عرض کم ، کاربردشان در مقایسه با دیگر کوسن‌ها کمتر می‌باشد.

  • کوسن‌های هندسی

کوسن‌های هندسی یک مورد عالی برای اضافه کردن رنگ‌های مختلف به دکوراسیون منزل شما می‌باشند ، بدون آن‌ که محیط زیادی را اشغال نمایند. آن‌ها می‌توانند با قرارگیری در کنار هم با رنگ‌بندی‌های گوناگون ، بی روح و خشک بودن محیط را که به واسطه‌ی لوازم به وجود آمده را برطرف نمایند.

  • کوسن‌های بافتنی

کوسن‌های دلپذیر بافتنی به دکوراسیون شما چنان گرما و بافت ویژه‌ای خواهند بخشید که همانند آن را کمتر دیده‌اید. این نوع از کوسن‌ها در رنگ‌های خیلی متنوعی ارائه خواهند شد. این کوسن‌ها بسته به نوع و گره بافت آن‌ها از طرح‌های متفاوتی برخوردار هستند.

  • کوسن‌هایی با شکل گل و گیاه

این نوع از کوسن‌ها را به خوبی می‌توان در دکوراسیون‌های فصلی استفاده کرد. این کوسن‌ها در فصل تابستان و بهار نشانه‌ای از گیاهان بیرون منزل می‌باشند. به علاوه در پاییز و زمستان یادآور آنچه که در فصل آینده خواهد آمد ، می‌باشند.

حتما مطالعه کنید
تشک طبی فنری خوشخواب آرامش بخش کمر در هنگام خواب

 

تاثیر کوسن ها در زیبایی منزل

سخن آخر

در این مقاله آگاه شدید انواع کوسن با مدل‌های مختلف قابل طراحی و تولید می‌باشند. وسایلی که هم کاربردی راحت داشته و هم تزئینی به شمار می‌روند. در محیط‌ های گوناگون یک منزل به شکل‌های مختلفی به کار می‌روند. کارایی انواع کوسن در دکوراسیون خانه تحت تاثیر سلیقه، نوع فضا و نوع کارایی آن می‌باشد. یک اشتباه در چینش، امکان دارد موجب ندیده شدن این لوازم شود. به نحوی که هماهنگی رنگی و چیدمان آن‌ها در هر کدام از کاربردها رعایت شود، جلوه‌ی خودشان را نشان خواهند داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button