مقالات تخت خواب

نکات قابل توجه در بررسی تفاوت های تخت باکس با تخت خواب چیست؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

همان طور که می دانید، امروزه طرح ها و مدل های متنوع و بسیار جذابی از سرویس خواب الخصوص از تخت خواب در بازار موجود است که افراد بسته به سلیقه و بررسی طرح های مختلف، نمونه خاص خود را انتخاب می کنند. در سال های اخیر تولیدکنندگان تخت خواب، علاوه بر این موارد، تخت باکس را هم طراحی و تولید کرده اند که امروزه به دلیل پایین بودن هزینه آن، افراد بیشتر به سمت و سوی استفاده از تخت باکس روی آورده اند، در این راستا به منظور آشنایی بیشتر با این سبک ها، لازم است بدانیم تخت باکس با تخت خواب چه تفاوت هایی دارند؟ و شامل چه مواردی است؟

تخت باکس با تخت خواب

نکات قابل توجه در بررسی تفاوت های تخت باکس با تخت خواب

  • تخت باکس

تخت باکس نوعی تخت است که دارای قابی چوبی است که به همراه پارچه هایی متناسب با نوع تخت خواب، پوشیده شده و طراحی گردیده است. ارتفاع استاندارد این نوع تخت ها متغیر است، دیگر قاب های تخت خواب مانند تخت های سایه بان یا تخت های چهار پوستری ممکن است تشک را به اندازه کافی پشتیبانی نکنند. یک فنر یا یک پایه تشک، باید با یکی از این قاب ها جفت شود، لذا در این گونه موارد سعی کنید با کارشناسان حرفه ای در این زمینه، مشورت کنید تا در حین استفاده از این نوع تخت خواب ها دچار مشکل نشوید.

 

همان طور که می دانید، این نوع تخت ها، یک گزینه مقرون به صرفه هستند، زیرا آنها به عنوان یک قاب تختخواب با پایه و اساس داخلی عمل می کنند. سطح جامد چوب در آن ها، دارای سوراخ ها یا کانال هایی است که جریان هوا را افزایش می دهد. فضای بین تخته های چوبی به گردش هوا کمک می کند، تشک شما را خنک می کند و نوع حمایت شما از تشک را تعیین می کند. هرچه فاصله بین تخته ها کوچکتر باشد، پشتیبانی بهتر است. در اکثر تخت باکس، تخته ها با فاصله 2 تا 3 متر از هم قرار می گیرند. اکثر تخته ها سفت و محکم هستند، اما برخی از تخته های چوبی انعطاف پذیر هستند و با تشک و وزن بدن مقابله می کنند. با این حال، تخته های سفت و سخت ممکن است باعث ایجاد احساس سفتی و دوام بیشتر در تشک شوند. برخی از تخت های باکس دارای قاب های فلزی ساخته شده از چدن فرفورژه یا فولاد با شبکه های فلزی روی سطح هستند. قاب های فلزی ممکن است فشار بیشتری بر روی برخی از تشک ها ایجاد کنند که باعث فشرده سازی و انحطاط اولیه می شود. توصیه می شود قبل از خرید تشک جدید، درباره ویژگی های یک تختخواب سازگار، با سازنده تشک مشورت کنید. تخت های ساخته شده از خرده چوب یا چوب کامپوزیت ممکن است ارزان تر باشند، اما دوام ندارند. اگر می خواهید در طولانی مدت روی یک تخت با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید، خرید یک تخت از جنس چوب جامد عاقلانه تر است.

حتما مطالعه کنید
اهمیت محافظ تشک بر روی سرویس خواب

 

مزایای استفاده از تخت باکس

تخت باکس نیاز به استفاده از فنر را از بین می برد، لذا موجب می شود خرید بهتری داشته باشید، اما قسمت پایین آنها ممکن است مشکلاتی مانند درد کمر و زانو را ایجاد کند.

  • مزایای این سبک:

سازگار با اکثر انواع تشک

ظاهر مدرن

تنوع گسترده ای از سبک ها

بررسی تخت خواب

 

تختخواب یک قاب با فونداسیون داخلی است، در حالی که تخت باکس، فونداسیونی است که ممکن است روی قاب قرار گیرد.

  • انواع پایه های تختخواب

 

اگر تختخواب متناسب با نیاز شما نیست، استفاده از یک پایه ای از تشک یا یک پایه ای از تخت قابل تنظیم برای تکمیل تشک خود انتخاب کنید.

 

  • پایه های تشک

پایه های تشک، یک بخش چوبی با تسمه هایی برای پشتیبانی بیشتر است که توسط یک پارچه پوشانده شده است. آنها شبیه به تختخواب های سرپوش دار هستند. شما می توانید پایه تشک را روی زمین یا روی قاب تخت بگذارید. فونداسیون به کار رفته در تخت خواب، با انواع تشک سازگار است و آنها را به همه کاره ترین گزینه تبدیل می کند. قاب طراحی شده پشتیبانی بیشتری را ارائه می دهد. پایه های تشک از چوب جامد ساخته شده است و باعث شده هر تخته در یک محفظه بدون لغزش پیچیده شود. این پایه های تشک با قیمت های متغیری در بازار وجود دارند و مورد استفاده قرار می گیرند.

 

  • پایه های قابل تنظیم

 تختخواب های قابل تنظیم، دارای ویژگی هایی مانند دکمه های تنظیم شوند و تنظیمات از پیش تعیین شده و قابل برنامه ریزی است که افراد می توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند.

حتما مطالعه کنید
راحتی و خواب آرام با انتخاب تشک خوشخواب

مزایای استفاده از تخت باکس

  • مزایای استفاده از تشک روی تختخواب

قرار دادن تشک روی زمین ممکن است راحتی و دوام آن را کاهش دهد، لذا سعی کنید تخت خوابی را انتخاب کنید که متناسب با نوع تشک شما باشد و راحتی و آرامش بیشتری به شما بخشد. ممکن است کف برای تشک شما بسیار سفت باشد و باعث رفع فشار و انحطاط اولیه شود. علاوه بر این، قرار دادن آن روی زمین ممکن است شما را به حشرات، گرد و غبار، باکتری ها و آلرژن ها نزدیک کند. اگر یک تشک سنتی داخلی را ترجیح می دهید، استفاده از تخت باکس انتخاب بهتری برای بهبود راحتی شما برای یک خواب راحت است. تختخواب های تاشو، سازگار با انواع تشک ها بوده و در انواع مختلفی تهیه می شوند. آنها ویژگی های قاب تختخواب را با پایه و اساس ترکیب می کنند و آنها را به انتخابی مقرون به صرفه تبدیل می کند.

 

مزایای استفاده از تشک روی تختخواب

نتیجه گیری:

مانند هر ایده ای که یک صنعت ثابت را مختل می کند، خرید تشک مناسب برای تخت خواب، امروزه با شک و تردید مصرف کنندگان روبرو شده است. خریداران نگران هستند که از تشک جدید خود به دلیل قیمت پایین و ساختار آن لذت کافی را نبرند، زیرا فکر می کنند این ویژگی ها نمی توانند ویژگی های یک محصول با کیفیت بالا باشند و آنها به ویژه نگران هستند که نتوانند از این تشک ها به راحتی استفاده کنند و هزینه های خرید آنان هدر شده باشد، لذا برای آگاهی و اطمینان بیشتر، مشتریان باید از قبل با کارشناسان مجرب در این حوزه، مشورت کنند و پس از کسب آگاهی در مورد، تفاوت های تخت باکس با تخت خواب، بسته به بودجه خود آن را خریداری و استفاده کنند.

حتما مطالعه کنید
انواع مدل های تشک خوشخواب

تشک تخت دو نفره

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button